14 413 läst ·
24 svar
14k läst
24 svar
Ojämnt golv >10mm/meter
Vet inte vad du kan lösa för priset på varken skivmaterial eller flytspackel, men tänk på att kubikmeterpriset på OSB inte är gratis heller.Erik_Hansson skrev:
Det som du beskriver hade jag spacklat alltihop.
Redigerat:
Just osb skulle jag inte använda då det är en ganska glatt yta som det är svårt att få fast spackel på...
Vill du göra det billigt och bra och tiden inte spelar nån roll så köp det billigaste fiber spacklet du kan hitta och spackla så du har 5-10mm kvar, låt torka, köp sedan ett dyrare lättflytande spackel för 0-10mm som du piggrollar.
Då spelar det inte någon roll hur första grovspacklingen blir, har du aldrig spacklat förut så får du en liten känsla för hur det är innan det blir skarpt läge
Vill du göra det billigt och bra och tiden inte spelar nån roll så köp det billigaste fiber spacklet du kan hitta och spackla så du har 5-10mm kvar, låt torka, köp sedan ett dyrare lättflytande spackel för 0-10mm som du piggrollar.
Då spelar det inte någon roll hur första grovspacklingen blir, har du aldrig spacklat förut så får du en liten känsla för hur det är innan det blir skarpt läge
Tänkte mest använda upp de skivor som jag har kvar, inte köpa nytt.C C.Lundin skrev:
Byggmax och Hornbach har bäst pris, ca 150kr/25kg säck. Kan man ha i lite extra vatten eller ha lite svalare i rummet för att hjälpa till att flyta ut helt ? Piggroller har jag.
Blanda inte mer vatten än angiven max på säcken.Erik_Hansson skrev:
Jag körde ett par rum med Tasoflex, blandade enligt säck, men fick ändå stående vattenpölar kvar, tog 2 dygn att torka upp!
Fyll ut med osb om du har det, men inte för nära slutlig nivå.Erik_Hansson skrev:
När vi jämnade av ett rum, det var 12år sedan, som hade en rejäl svacka, så bröt jag upp den befintliga laminaten sköt fast med spikpistol i svackan.
Spacklingen blev inte helt perfekt, delviv pga min bristande teknik, men även för att spacklet sjunker lite när det torkar, om man har skarpa kanter och flyter på så syns det igenom.
Klicka här för att svara
