Jag ska till att lägga nytt golv i köket (ek el ask parkett). Just nu ligger ett billigt laminatgolv som ska bort innan läggning. Men till problemet. Genom rummet går en förhöjning, rygg på några mm där en gammal vägg har suttit. Det finns också en fördjupning som svajar när man trampar på den.
Det har ju gått att lägga ett tunt laminatgolv men hur går det med 14 mm parkett? Bör man försöka få ner ryggen och kanske fixa svackan med flytspackel eller vad tror ni? Svårt att svara på kanske.
Jag har inte kollat hur det ser ut under men det verkar vara ett gammalt plank till golv (huset byggt -54)