hej
Märkte nyss att golvsocklarna är sne.
När man går på ett ställe på pakettgolvet så känns den ojämn på något sätt.
Köpt denna lägenheten för någon månad sedan
Märkte nyss att golvsocklarna är sne.
När man går på ett ställe på pakettgolvet så känns den ojämn på något sätt.
Köpt denna lägenheten för någon månad sedan
Kanske det kanske men då är det bra om man också frågar det. Han kan ju lika gärna fundera på om det är golvet som ska bytas och om det är något han ska tänka på. Eller nya lister. Eller nåt annat.
Det är inget dolt fel iaf då du enkelt kan upptäcka det.
Det är inget dolt fel iaf då du enkelt kan upptäcka det.
Undrar vad jag ska göra.H Holmspel skrev:
Ska jag kontakta föreningen eller säljaren ?
Är det ett fel, som gamla ägarna kan ha vettat?
Vad är problemet? Att ytterhörnet glipar vid geringen? Eller att det är en glipa under sockeln?
Medlem
· Västernorrland
· 12 032 inlägg
Tycker det ser ganska normalt ut när nån hobbysnickare lagt nåt golv själv och gerat socklar i 99kr sågen ? Snabbjobb inför en försäljning typ. Vad har de skruvat med, plåtskruv?
Husägare
· HISINGS BACKA
· 175 inlägg
Du har två alternativ, gilla läget eller byta socklarna. Föreningen har inget ansvar för ytskikt och ”felet” syns tydligt vid en noggrann granskning så säljaren har heller inga skyldigheter.
Överlag tror jag de flesta köpare av bostadsrätt gjort en alldeles för dålig besiktning av den lägenhet de betalat miljoner för. Handen på hjärtat, hur många av oss spolade vatten i alla kranar, öppnade samtliga garderober, drog ut kökslådorna, öppnade kylskåpet, lyfte på mattor, tittade bakom tavlor eller flyttade krukväxterna på fönsterbänken? Man köper ju inte en byrå på Blocket utan att dra ut lådorna, men en svindyr lägenhet däremot
Överlag tror jag de flesta köpare av bostadsrätt gjort en alldeles för dålig besiktning av den lägenhet de betalat miljoner för. Handen på hjärtat, hur många av oss spolade vatten i alla kranar, öppnade samtliga garderober, drog ut kökslådorna, öppnade kylskåpet, lyfte på mattor, tittade bakom tavlor eller flyttade krukväxterna på fönsterbänken? Man köper ju inte en byrå på Blocket utan att dra ut lådorna, men en svindyr lägenhet däremot
Klicka här för att svara