Vi tittade på en murspis för 35 000 i en av återförsäljarbutikerna, sedan när offerten med installationen kom så landade summan på det dubbla, detta trots att vi har en skorsten med ledig pipa, bla tar de drygt 10 000 för monteringen av murspisen för en dags jobb och det tillkommer det ena och det andra, bla räknar man med en tätning av pipan.

Kanske är detta ett skäligt pris om det krävs några gubbar men jag skulle ändå vilja ställa frågan om det finns någon som vet något stockholmsföretag som tar ett helhetsgrepp och inte har en massa underleverantörer som alla ska tjäna sin slant. Kanske någon som kan mura en spis med kassett och gör alla moment själv? För ska jag betala 70 000 för en myseldningsspis så ska den verkligen vara vad jag vill ha...

*ger min tråd en liten puff*

Hemmakatten
För den pengen får den en murad (med tegel), dubbelmantlad, putsad öppen spis i vilken modell du vill inklusive skorsten hela vägen upp och ut på taket. eftersom du redan har skorsten lär det kosta mindre.

Vi har två stycken öppna spisar med skorsten murade enligt ovan. Kan förmedla namn på muraren om du vill.

Tack, väldigt gärna, PM:a om du inte vill lägga ut namnet!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.