Hus från 1980 ritning från 1979. Är detta typiskt så som man gjorde plattan vid denna tidpunkt samt väggar osv?
Ser att det är tryckimpregnerad syll, men kan inte hitta vilken typ av impreg. Däremot kan jag tolka det som att det ligger syllpapp emellan den och betongen?
För och nackdelar?
Ser att det är tryckimpregnerad syll, men kan inte hitta vilken typ av impreg. Däremot kan jag tolka det som att det ligger syllpapp emellan den och betongen?
För och nackdelar?
En vanlig lösning vid den tiden. Kanske ligger dräneringen lite väl högt upp.M Majoda skrev:
okej tack för svar!fahlis skrev:
Jag funderar lite kring det med impregneringen, om de betyder att det måste vara det där medlet som förbjöds sedan? Eller bytte de till något annat strax efter de förbjöds liksom. Eller va det då man helt slutade med tryckta syllar?
Klicka här för att svara
