Tjenare!

Bor i en villa som har en utbyggnad på 45kvm som byggdes runt 1970. Det är platta på mark som det sedan är lagt reglar på och isolering mellan reglarna men det är ändå väldigt golvkallt på vintern. Det sitter två element på vardera sida i utbyggnaden men dom hjälper inte så mycket mot golvkylan.

Min fundering är om det skulle vara värt att riva bort golvet, se över isoleringen som är mellan reglarna och sedan dra in vattenburen golvvärme ovanpå detta. Eller kommer värmen att sticka iväg nedåt? Finns det något smart byggteknisk lösning man kan göra?

Tacksam för svar 🙌🏻
 
Bart Bart skrev:
Yes.

[länk]
Tack för tipset!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.