243 läst ·
2 svar
243 läst
2 svar
Oisolerad platta i utbyggnad
Tjenare!
Bor i en villa som har en utbyggnad på 45kvm som byggdes runt 1970. Det är platta på mark som det sedan är lagt reglar på och isolering mellan reglarna men det är ändå väldigt golvkallt på vintern. Det sitter två element på vardera sida i utbyggnaden men dom hjälper inte så mycket mot golvkylan.
Min fundering är om det skulle vara värt att riva bort golvet, se över isoleringen som är mellan reglarna och sedan dra in vattenburen golvvärme ovanpå detta. Eller kommer värmen att sticka iväg nedåt? Finns det något smart byggteknisk lösning man kan göra?
Tacksam för svar 🙌🏻
Bor i en villa som har en utbyggnad på 45kvm som byggdes runt 1970. Det är platta på mark som det sedan är lagt reglar på och isolering mellan reglarna men det är ändå väldigt golvkallt på vintern. Det sitter två element på vardera sida i utbyggnaden men dom hjälper inte så mycket mot golvkylan.
Min fundering är om det skulle vara värt att riva bort golvet, se över isoleringen som är mellan reglarna och sedan dra in vattenburen golvvärme ovanpå detta. Eller kommer värmen att sticka iväg nedåt? Finns det något smart byggteknisk lösning man kan göra?
Tacksam för svar 🙌🏻
Klicka här för att svara