3 459 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Oisolerad betongplatta lukt
Min erfarenhet är tyvärr att det sätter sig även i väggar, trots att materialet endast varit mot golvet. Lukten är väldigt lättflyktig och sätter sig i det mesta.J Jens5 skrev:Jag hyrde betongslip(både sån man går med och handhållen) och fräste bort allt, ett riktigt skitjobb men ändå tillfredställande att få väck det.
Därefter slipades väggarna och målades om. Slutligen la jag ett subfloor golv med mekanisk ventilation.
Har det blivit någon skillnad? Ja det har nog blivit lite bättre men inte helt så att vi är nöjda än. Eller så är det för tidigt att säga då allt blev klart nu i oktober.
Vår plan är att slipa golv och väggar för att få det plant, sen ventilera både golv och väggar.
Hur många mm/cm fräste du bort av golvet?
Hur många mm slipade du bort på väggarna?
Ja tyvärr är det ju så, tog luktprover av väggmaterialet men upplevde ingen särskild lukt där.M martin991 skrev:Min erfarenhet är tyvärr att det sätter sig även i väggar, trots att materialet endast varit mot golvet. Lukten är väldigt lättflyktig och sätter sig i det mesta.
Vår plan är att slipa golv och väggar för att få det plant, sen ventilera både golv och väggar.
Svårt att säga hur mycket jag slipade på golvet, 5 mm kanske. På väggarna var det målaren som slipade ner ytskiktet kanske samma eller lite mindre där.
Jag använde en golvslip för betong, kanske hade varit mer effektivt med en betongfräs beroende på hur djupt man vill nå.M martin991 skrev:Min erfarenhet är tyvärr att det sätter sig även i väggar, trots att materialet endast varit mot golvet. Lukten är väldigt lättflyktig och sätter sig i det mesta.
Klicka här för att svara