1 183 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Oisolerad acktank i tvättstugan?
Funderar på att köpa en acktank som jag ska koppla mot en vattenmantlad kamin och ser att oisolerade är mkt billigare än isolerade tankar.
Då den ska stå i en tvättstuga undrar jag ifall det skulle funka eftersom "förlusten" ändå hamnar i ett rum där jag vill ha varmt.
Då den ska stå i en tvättstuga undrar jag ifall det skulle funka eftersom "förlusten" ändå hamnar i ett rum där jag vill ha varmt.
Den kommer att bli VARM...... 
Medlem
· Västra Götaland
· 525 inlägg
Tvätten lär ju torka snabbt i alla fall 
Oisolerade tankar är för den som vill isolera själv.
Oisolerade tankar är för den som vill isolera själv.
En inbyggd acktank med plyfa och målad gips ytterst kan bli riktigt fint, även i en tvättstuga. Man kan även kakla om det är kaklat övrigt.. Isolera tanken riktigt och dra hellre ett extra element till tvättsugan om du vill ha det varmt och skönt där. Ska du ha varmvattenberedning i tanken så är det ännu mera självklart tycker jag!
En måttanpassad rektangulär tank från tex Husqvarna tanksvets kan man få att smälta in i rummet väldigt bra. Blir inte så mycket dyrare heller. Ett lågbudgetalternativ är begagnade 500-750L burkar från blocket som man kan hitta riktigt billigt.
En måttanpassad rektangulär tank från tex Husqvarna tanksvets kan man få att smälta in i rummet väldigt bra. Blir inte så mycket dyrare heller. Ett lågbudgetalternativ är begagnade 500-750L burkar från blocket som man kan hitta riktigt billigt.
Klicka här för att svara