B buffyin skrev:
Spraya är 10ml/1cl/0,1dl per liter för 10 kvm (100ml/10cl/1dl för 10 för 100kvm liter) för spray enligt baksidan jag skicka. och är det jag har kört på och fungerat bra.
Du som kan det, måste man liksom ”dränka” växten eller räcker det att duscha det lite lätt?

• Gilla
hansan
  • Laddar…
M m@nge skrev:
Du som kan det, måste man liksom ”dränka” växten eller räcker det att duscha det lite lätt?
1 Liter är ju till 10kvm, så får testa dig fram med sprutan. Behöver inte dränka något utan spruta ut det jämt på hela ytan. så blir mer år dusha hållet.

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
Sjukt lite med 1cl till 1 liter vatten, tänk att det kan ha sån effekt......

M m@nge skrev:
Yes, det är någon växthormon så växten över växer vill jag minnas (kan ha fel). Men tar 2-6veckor innan allt försvinner. Kolla på flaskorna 100ml (10cl) är för 100kvm och 400ml (40cl) är för 400kvm

Förpackning av Protect Garden Loredo Quattro ogräsmedel 100 ml för 100 m² med bilder av blommande växter och information om produktens effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
M m@nge skrev:
Det är mängden medel per m2 som är viktigt inte hur mycket vatten du blandar i. Vattnet är bara till för att du skall kunna fördela det jämnt. Du kan minska och öka vattenmängden men 1cl medel är fortfarande till 10m2 oavsett om du blandar i 1 dl vatten eller 10l vatten.

• Gilla
marja346 och 1 till
  • Laddar…
M m@nge skrev:
Det finns en poäng att vara extremt försiktig så det inte kommer på något man vill ha kvar. Det behövs inte mycket för att förstöra en fin rabatt, en buske, en häck eller ett grönsaksland.

När man sprayar skapar man en dimma som kan driva bort även av mycket svaga vindar. Oxo en sak att tänka på.

O O skrev:
Det finns en poäng att vara extremt försiktig så det inte kommer på något man vill ha kvar. Det behövs inte mycket för att förstöra en fin rabatt, en buske, en häck eller ett grönsaksland.

När man sprayar skapar man en dimma som kan driva bort även av mycket svaga vindar. Oxo en sak att tänka på.
Vore katastrofalt om man dödade thujahäcken. Får välja en varm och vindstila dag.

Så här ser flaskan ut.....

En flaska med etikett för ogräsbekämpning, Loredo Quattro, med instruktioner och bilder av ogräs som tusensköna och veronika. Innehåller 400 ml.
Skapa konto
Flaska med ogräsmedel "Loredo Quattro" från Protect Garden, innehållande märkning för bi-säkerhet och återvunnen plast, design för 400 m² yta.
Skapa konto

M m@nge skrev:
Får välja en varm och vindstila dag.
Exakt. Fast det blåser ofta mest på dagen och mindre på morgon och kväll.

O O skrev:
Exakt. Fast det blåser ofta mest på dagen och mindre på morgon och kväll.
På morgonen är det ju så mycket dagg så det kanske inte ”biter” lika bra. Sen ska temperaturen vara mellan 15-25°, så mitt på dagen när solen skiner är nog att föredra.

P
M m@nge skrev:
Vore katastrofalt om man dödade thujahäcken. Får välja en varm och vindstila dag.
De medlen påverkar vare sig gräs eller vedartade växter.

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
B
F Flundran skrev:
Hej
har just flyttat in i ett hus vars gräsmatta är extremt angripen av ogräs särskilt maskrosor. Stroller kombi finns väl inte me(?). Finns det något man kan använda som dödar ogräset men inte gräset?
Undrar
Flundran
Robotgräsklippare göda och vattna

• Gilla
Pettman och 2 till
  • Laddar…
De där ogräsmedlen för gräsmattor lär ligga bakom en del statistiska samband mellan vissa allvarliga sjukdomar och boende i närheten av golfbanor.
Jag tycker inte det är värt att ta risken.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
M m@nge skrev:
Thujahäckar dräper sig själva i vårt klimat.

H heimlaga skrev:
De där ogräsmedlen för gräsmattor lär ligga bakom en del statistiska samband mellan vissa allvarliga sjukdomar och boende i närheten av golfbanor.
Jag tycker inte det är värt att ta risken.
Vad tänker du på då? Inget jag hört talats om. En privatperson kanske behandlar sin matta en gång per år, så hur skadligt det kan vara ska jag låta vara osagt.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.