25 601 läst ·
102 svar
26k läst
102 svar
Ogräsmedel för gräsmatta?
Yes, det är någon växthormon så växten över växer vill jag minnas (kan ha fel). Men tar 2-6veckor innan allt försvinner. Kolla på flaskorna 100ml (10cl) är för 100kvm och 400ml (40cl) är för 400kvmM m@nge skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det är mängden medel per m2 som är viktigt inte hur mycket vatten du blandar i. Vattnet är bara till för att du skall kunna fördela det jämnt. Du kan minska och öka vattenmängden men 1cl medel är fortfarande till 10m2 oavsett om du blandar i 1 dl vatten eller 10l vatten.M m@nge skrev:
Det finns en poäng att vara extremt försiktig så det inte kommer på något man vill ha kvar. Det behövs inte mycket för att förstöra en fin rabatt, en buske, en häck eller ett grönsaksland.M m@nge skrev:
När man sprayar skapar man en dimma som kan driva bort även av mycket svaga vindar. Oxo en sak att tänka på.
Vore katastrofalt om man dödade thujahäcken. Får välja en varm och vindstila dag.O skrev:
Vad tänker du på då? Inget jag hört talats om. En privatperson kanske behandlar sin matta en gång per år, så hur skadligt det kan vara ska jag låta vara osagt.H heimlaga skrev: