2 067 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Offert grävning för pool
Har tagit in ett par offerter på helentreprenad av pool och grävningen på båda offerterna landar på ca 90000kr i Örebro. Är det dyrt eller får man räkna med dessa pengar? Blir det billigare om jag kollar med ett externt grävföretag om dom är billigare? Tips på företag i Örebro området tas gärna emot om det finns chans till en billigare peng.
Det beror ju lite på vilka moment du lägger i begreppet ”gräva för pool” men om du tänker dig att det tar en normal grävmaskin cirka 2 dagar att göra jobbet så inser du att timpenningen för detta blir rätt bra för 90k.......
helt avgörande är också kostnaden för deponi av det som grävs upp.
....så fråga fler.
helt avgörande är också kostnaden för deponi av det som grävs upp.
....så fråga fler.
Helt rätt, offerten inkluderar dessa moment. Fick nyss en skarp offert av den ena grävaren, 95000:- (för grävning,pumpbrun, deponi, återfyllnad), 7000:- TA-avtal från kommun (för att få använda kummunal mark för uppställning av lastbil då tomten är begränsad till yta), 11500:- komplett pumpbrun med färdigmonterad pump (om behov finns), 250kr/m2 för urgrävning och uppfyllning av trallytor.Moana skrev:
Jag har kontaktat andra grävfirmor för att se vad dessa har att erbjuda.
Mycket seriös offert! T.o.m. avtal med kommunen! Ibland får man bara grova uppskattningar och själv kanske man inte har så bra koll på vad som kan tillkomma. Vi tvingades t.ex. mitt i allt hyra en plåt till underlag för container för att vi inte fick ställa den direkt på marken.Corpes skrev:
Helt rätt, offerten inkluderar dessa moment. Fick nyss en skarp offert av den ena grävaren, 95000:- (för grävning,pumpbrun, deponi, återfyllnad), 7000:- TA-avtal från kommun (för att få använda kummunal mark för uppställning av lastbil då tomten är begränsad till yta), 11500:- komplett pumpbrun med färdigmonterad pump (om behov finns), 250kr/m2 för urgrävning och uppfyllning av trallytor.
Jag har kontaktat andra grävfirmor för att se vad dessa har att erbjuda.
Klicka här för att svara