Hej!
Jag sitter i en tråkig sits där snickare har dröjt med projekten i 3 månader. På grund av detta så hävde jag avtalet då han inte dök upp vissa dagar eller jobbade max 3 timmar hit och dit. Jag vill flytta hem och jag orkar inte mera med hans trams. Utöver detta har han varit jätte otrevlig mot mig och oproffesionel.
Dumt nog har jag betalat nästan hela offerten då det var 50% rot förra året. Tanken var att han skulle bli klar i december. Han har inte utfört all arbete som var i offerten och jag har även fått info om att han har gjort fel via andra snickaren. Jag har bett om att han ska betala tillbaka dom timmar han inte har utfört enligt offerten men ingenting har hänt. Han är även skyldig mig pengar då jag har betalat material som kostade mindre. Har även pratat med konsumentverket och annat men jag är osäker vad jag ska göra. Har även bokat en besiktning för att kolla hur allvarligt det är med dom felen han har gjort. Är så stressad över situationen och mår så dåligt. Man tror så gott om människor men sen så finns det tyvärr vidriga personer som lurar och förstör allt.