Du kanske är ett föredöme själv och städar efter dig så det är inte riktat till dig personligen, men min erfarenhet är att städning aldrig sker efter avslutat jobb. Kanske är det räknat på i offerten, men lik förbannat ligger det avmantlad kabel, avklippta FK, sågspån o annat dret på golvet och på hyllor osvMikael_L skrev:
Förtydligande: det är helt ok för mig att städa själv, men då ska ju städning ej vara en del av offerten. Dvs tydligt vad som ingår / ej ingår
Är man det minsta slipad frågar man kunden om man får låna "städredskap", då säger kunden att nej det där städar jag själv.
Och då blir kunden nöjd och elektrikern slipper städa, frågar man inte så är man en "skit" som inte kan städa efter sig.
Och då blir kunden nöjd och elektrikern slipper städa, frågar man inte så är man en "skit" som inte kan städa efter sig.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 537 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 537 inlägg
Exakt så är deE elmont skrev:
minst 99% av alla gånger jag frågat kund om jag kan låna dammsugare t.ex så säger dom "jag städar själv, låt det vara du"
Mja, arbetsplats=skor på.
Jag hade inte lallat runt i en köksrenovering i strumplästen back in the days, och chefen hade inte tillåtit det heller.
Jag hade inte lallat runt i en köksrenovering i strumplästen back in the days, och chefen hade inte tillåtit det heller.
Allt är inte svart eller vitt som tur är. Ska jag in och sätta upp ett extra uttag i köket tar jag självklart av mig skorna innan jag går in.Fotografen skrev:
Jag brukar alltid plocka upp efter mig, kanske inte dammsuga men sopa upp kabelklipp och annat bös tillhör normalt hyfs om du frågar mig.
Jovisst, men river du köket blir det ett "skojobb". Sen kanske man tar skorna i handen genom resten av kåken.
Klicka här för att svara