Skulle säga att materialet lät lite dyrt, men nu när du säger att centralen också ska bytas så låter det rimligt!

E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men det går sen timmar runt omkring, saker som hämta och lämna utrustning, att plasta och skydda allt möjligt och att städa efteråt.
Du kanske är ett föredöme själv och städar efter dig så det är inte riktat till dig personligen, men min erfarenhet är att städning aldrig sker efter avslutat jobb. Kanske är det räknat på i offerten, men lik förbannat ligger det avmantlad kabel, avklippta FK, sågspån o annat dret på golvet och på hyllor osv

Förtydligande: det är helt ok för mig att städa själv, men då ska ju städning ej vara en del av offerten. Dvs tydligt vad som ingår / ej ingår

Är man det minsta slipad frågar man kunden om man får låna "städredskap", då säger kunden att nej det där städar jag själv.
Och då blir kunden nöjd och elektrikern slipper städa, frågar man inte så är man en "skit" som inte kan städa efter sig.

• Gilla
AndersOhrt och 9 till
  • Laddar…
S
E elmont skrev:
Är man det minsta slipad frågar man kunden om man får låna "städredskap", då säger kunden att nej det där städar jag själv.
Och då blir kunden nöjd och elektrikern slipper städa, frågar man inte så är man en "skit" som inte kan städa efter sig.
Exakt så är de :)
minst 99% av alla gånger jag frågat kund om jag kan låna dammsugare t.ex så säger dom "jag städar själv, låt det vara du" :)

• Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Exakt så är de :)
minst 99% av alla gånger jag frågat kund om jag kan låna dammsugare t.ex så säger dom "jag städar själv, låt det vara du" :)
Nappar de inte på det kan man lägga in lite fint att man kostar 620 kr/h även när man städar. :p

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Nappar de inte på det kan man lägga in lite fint att man kostar 620 kr/h även när man städar. :p
Den pengen borde man kunna få RUT 50% på väl?

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
S Slugge skrev:
Den pengen borde man kunna få RUT 50% på väl?
Haha, sant!

tommib
Müssli Müssli skrev:
Av exakt denna anledning städar jag gärna själv. Därmed inte sagt att jag inte uppskattar att hantverkarna tar av sig skorna när de går in någonstans där golvet inte är täckt.

Man tar alltid av sig skorna, även om kunden säger att det inte behövs.
Hade någon gått in med skor på sig hos mig hade denne åkt ut fortare än kvickt

• Gilla
erkka och 2 till
  • Laddar…
Mja, arbetsplats=skor på.
Jag hade inte lallat runt i en köksrenovering i strumplästen back in the days, och chefen hade inte tillåtit det heller.

• Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Mja, arbetsplats=skor på.
Jag hade inte lallat runt i en köksrenovering i strumplästen back in the days, och chefen hade inte tillåtit det heller.
Allt är inte svart eller vitt som tur är. Ska jag in och sätta upp ett extra uttag i köket tar jag självklart av mig skorna innan jag går in.
Jag brukar alltid plocka upp efter mig, kanske inte dammsuga men sopa upp kabelklipp och annat bös tillhör normalt hyfs om du frågar mig.

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Jovisst, men river du köket blir det ett "skojobb". Sen kanske man tar skorna i handen genom resten av kåken.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jovisst, men river du köket blir det ett "skojobb". Sen kanske man tar skorna i handen genom resten av kåken.
Självklart går jag inte i strumplästen om någon samtidigt river köket...

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
De väldigt dammig som det är så att gå in utan skor vore en dum idé och de blir jag som städar efteråt oavsett. Tog den offerten som nämns :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.