J jockeoberg skrev:
Generellt litar jag aldrig på byggfirmor som behöver ta till tjänster som exempelvis offerta för att få affärer. Dom som är duktiga har att göra ändå, och är ofta värda att vänta lite på om det inte finns tid. Till och med i dom sämre tider som varit. Jag har själv anlitat en på referenser i Göteborgsområdet nu och inte betalat mycket mer per kvm än ditt prisförslag till 100 kvm i flera nivåer.
/ Jocke
Det kan ligga något i det du menar, men samtidigt går flera väldigt duktiga firmor på knäna just nu. Att ta in från offerta i dessa tider för att hålla gubbarna i firman igång får inte mig att reagera om de har bra omdömen i övrigt.

J jockeoberg skrev:
Generellt litar jag aldrig på byggfirmor som behöver ta till tjänster som exempelvis offerta för att få affärer. Dom som är duktiga har att göra ändå, och är ofta värda att vänta lite på om det inte finns tid. Till och med i dom sämre tider som varit. Jag har själv anlitat en på referenser i Göteborgsområdet nu och inte betalat mycket mer per kvm än ditt prisförslag till 100 kvm i flera nivåer.
/ Jocke
Tack! Känner lite så med. Hittar inget om firman så lägger ned dem iallafall.

• Haha
Robert63
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Första offerten på forumet som inte är hutlös.

Nästan lite för bra.

Stämmer den och det känns bra så kör.

Bara det inte är fulla romer som bygger med drivved och kastar skiten över till grannen som bortforslingsmetod.
Precis. Fulla svenskar ska det vara, de är det minsann ordning på.

• Gilla
JonasJN och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker offerten ni har fått är rimlig. Vi har låtit en snickare bygga vår altan på 70m2 för runt 80 ttk.

TRJBerg
Jag ser inga problem med priset (och hur de skriver i offerten).

Men jag skulle vara mycket noga med att undersöka firman, speciellt om du inte haft direkt kontakt med flera firmor för offerter. Och speciellt om du går genom en mellanhand som Offerta.

• Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag ser inga problem med priset (och hur de skriver i offerten).

Men jag skulle vara mycket noga med att undersöka firman, speciellt om du inte haft direkt kontakt med flera firmor för offerter. Och speciellt om du går genom en mellanhand som Offerta.
Jag hittar ingen info om dem.. så är lite skeptisk. Östanhus AB

T
M Minna Hissa skrev:
Jag hittar ingen info om dem.. så är lite skeptisk. Östanhus AB
Hmm... Var har du sökt?

Google hittar ett företag med det namnet på ett antal siter för företagsinfo. Det är ett enmansföretag utanför Norrköping (Svärtinge) som är rätt nystartat.
Org nr, 559367-9953, om du vill söka mer. Kan ju vara värt att utnyttja någon tjänst för att kolla upp dem närmare (och ägaren) så de inte har gamla domar etc.
Tror du kan ringa Skatteverket och Kronofogdemyndigheten och fråga också.

• Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
K
Om man nu får reda på vilket bolag som givit en offert, varför skulle man sedan gå vidare med att acceptera offerten via ett tredjepartsföretag? Som tar en en del av kakan. Finns väl inget som nu hindrar att man kontaktar företaget direkt för att komma till mer fördelaktigt avtal utan tredje part

• Gilla
Minna Hissa
  • Laddar…
P
K kniv skrev:
Om man nu får reda på vilket bolag som givit en offert, varför skulle man sedan gå vidare med att acceptera offerten via ett tredjepartsföretag? Som tar en en del av kakan. Finns väl inget som nu hindrar att man kontaktar företaget direkt för att komma till mer fördelaktigt avtal utan tredje part
Företagaren har redan betalat Offerta för att få lämna offerten.

P Pligg85 skrev:
Första offerten på forumet som inte är hutlös.

Nästan lite för bra.

Stämmer den och det känns bra så kör.

Bara det inte är fulla romer som bygger med drivved och kastar skiten över till grannen som bortforslingsmetod.
Vilken onödigt kommentar ☹️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.