Hej,

Jag har bett en plattsättare lägga nytt klinkergolv i hallen och har fått en offert som jag har några frågor kring.
Jag kommer själv bila upp gammal klinker på betongplatta och har separat kontaktat en elektriker som ska lägga golvvärmen.
Hallen är 7m2 utan några komplicerade vinklar.

Arbetet består i att prima, flytspackla över golvvärmen, lägga klinker och foga (kanske jag missat något arbetsmoment).
Material, dvs primer, flytspackel, fog och fix kostar ca 800kr/m2 (exkl klinker)
Arbetstid beräknat är ca 18h.

Är offerten rimlig och om inte så vad är rimlig kostnad och arbetstid för 7kvm?

Låter helt normalt i arbetstid, han behöver ju vara där 2 olika dagar. Kan du inte betala vad materialet på riktigt kostar +20% istället? (+20% på vad han betalar, efter sin rabatt då dvs)

Vill nog påstå att han måste var där vid minst 4 tillfällen, 1.damsuga o prima, 2. Flytspackla 3. Lägga plattorna 4. Foga. Sen kan han korta ner tillfällen om kund damsuger o primar, sen ytterliggare om man lägger plattorna i snabbfix, och sen fogar samma dag, men det gör man bara om det är panik...... tycker offerten nästan är i underkant.

7ender
Primern torkar väl över lunchen?

Ibland, ibland inte, sen ska elektrikern lägga kabeln oxå, och limmas kabeln med smältlim, så måste primern vara 100% torr.....tvivlar på att plattis står o väntar = obetald dötid!

• Gilla
7ender
  • Laddar…
Tack för svaren, jag tolkar det som att timmarna är rimliga.
Hur är det med materialkostnaden, är den också rimlig, dvs 800kr/kvm för primer, flytspackel, fix och fog?

Det finns flytspackel för 100-: säcken, och för 1.000:- säcken och allt där imellan. Lika priser för fix..
Går åt ca 6 -10st säck flyt, ca 1st säck fix, lite fog beroende på plattstorlek, primer kostar inte mycket..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.