Karlia
Det är svårt att begränsa sig! Då jag har en pytteradhusträdgård kan jag inte så hur mycket som helst. Men med lite vilja går det att knö in en hel del :D

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Ja ja, sått e sått.. eller vad säger man ;)[/QUOTE]
Ja, sått är sått... spelar ju ingen roll hur mkt man odlar, om det bara kommer till användning. Kör på, bara!

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ställt ut rootmastern med chili i tvättstugan där det är lite svalare. Väntar på ngt mer frö som ska komma upp men sen plantera om. Men ska jag ha kvar taket till dom? Växtlampa från Ikea

• Chilifrön i rootmaster under växtlampa i en sval tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karlia
Alltid lite knepigt när de inte gror lika snabbt! Jag brukar låta de ogrodda stå kvar på golvvärmen, de som kommit upp tar jag av locket på och ger ljus.

O olofh skrev:
Ställt ut rootmastern med chili i tvättstugan där det är lite svalare. Väntar på ngt mer frö som ska komma upp men sen plantera om. Men ska jag ha kvar taket till dom? Växtlampa från Ikea
Nu börjar de se ut att ta sig bra, börjar dra sig mot ljuset.. vad är det du väntar på ska gro?

.. är det en gurk/squashväxt därinne? Tycker ena med lite kraftig stam/stjälk ser så bekant ut, men kan inte placera den hehe :cool:

De växer så det knakar nu.. (senaste veckan speciellt). tyckte t.o.m. jag såg blommor på g idag :love:

Gröna plantor som växer i krukor under en växtlampa med en börjande blomma synlig till höger.
Skapa konto

Ljusgrön planta med stora blad och en möjlig knopp till höger under konstgjort ljus.
Skapa konto

Titta till höger i bild så.. är del nog en blomma på g!

Växande gröna plantor i krukor med misstänkt blomknopp till höger.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Hmm, det är ingen här som vet var man kan få tag på sättpotatisar av sorten Ulster Chieftain?
Varken Larsviken, odla eller klostra verkar ha den i sortimentet längre =(

13th Marine 13th Marine skrev:
Hmm, det är ingen här som vet var man kan få tag på sättpotatisar av sorten Ulster Chieftain?
Varken Larsviken, odla eller klostra verkar ha den i sortimentet längre =(
letar du potatis nu är det nog svårt.. det mesta är slutsålt från förra året och det nya har väl inte börjat komma än?

Dessutom är det väl en svår sort som en del tagit ur sortiment pga av att den lätt utvecklar solanin typ (blir giftig)?

Jag ska hålla ett öga efter den!

De brukar väl lägga upp nu för föreställning?
Både larsviken och klostra kan man föreställa på. Klostra har den på sidan, men bara som bevaka, inte förbeställ som de har på de flesta andra potatissorter.

13th Marine 13th Marine skrev:
De brukar väl lägga upp nu för föreställning?
Både larsviken och klostra kan man föreställa på. Klostra har den på sidan, men bara som bevaka, inte förbeställ som de har på de flesta andra potatissorter.
De börjar nog smått nu, men jag har inte sett nån reklam än.. varken i mejl, brevlåda eller på annat håll!

så de är kanske på intågande där du sett dem..:)

Det börjar bli hög tid för mig att sätta tomatfrön nu, förra året vid den här tiden vill jag minnas att de redan börjat titta upp. Får se när jag tar mig tiden att dra igång odlingssäsongen i år.

Dheri Dheri skrev:
Det börjar bli hög tid för mig att sätta tomatfrön nu, förra året vid den här tiden vill jag minnas att de redan börjat titta upp. Får se när jag tar mig tiden att dra igång odlingssäsongen i år.
Har satt några st för att fylla ut ett litet ”minidrivhus”.. men försöker verkligen hålla mig från att så resten av tomaterna hehe (kliar i odlarfingrarna) :cool:

Borde försöka hålla ut 2-3 v till :oops: hur nu det ska gå till..de är relativt snabbväxande och blir svåra att hantera innan jag kan få ut dem!

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Ni duktiga trädgårdsodlare, har ni sett sådana här?
Växer i ett litet, dåligt skött trädgårdsland här i närheten:
Övervuxna brysselkålplantor i trädgårdsland med nedfallna löv runtomkring, tagen den 31 januari.
Skapa konto

Bilden är tagen igår, 31/1.
Jag har en gissning vad det är, men är inte helt säker.
Tror ni att det är någon idé att skörda nu i februari och laga till och äta?

Fadai
Är det brysselkål? Om de känns spänstiga så går de nog att äta.

Brysselkål skulle jag också säga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.