437 547 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
FontänbordJiji skrev:
Min tanke också, när det blir ljusare o varmare blir de omplanterade, näring och sol så kommer de förhoppningsvis repa sig. För säkerhets skull sådde jag lite frön också. Tycker att black scorpion tongue ger en mjuk, varm hetta, passande till mycket!Snigla skrev:
Gänget som såddes 1/1 2020 börjar komma upp sig i världen.. mestadels chili (ja, även dessa haha) men även några minipaprikor!
.. några sorter har inte hunnit med än, men hoppas de kommer så småningom!
Har 8 v som gräns, sedan kastar jag dem..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.. några sorter har inte hunnit med än, men hoppas de kommer så småningom!
Har 8 v som gräns, sedan kastar jag dem..
Flrsta året jag provar, tyckte det verkade smidigt och man slapp släpa hem såjord. Kuberna i sig (svamparna) är väl inte direkt billiga.. men tyckte som sagt det lät enkelt och smart..Fadai skrev:
https://www.willabgarden.se/produkt/roott-rotningsbriketter/2638-907
sådana är en variant..
https://www.wexthuset.com/odling/jo...MI3ZzRjJWd5wIVjoKyCh1dtgJ8EAQYASABEgLNAPD_BwE
detta är en annan variant
Bägge är ”samma system”.. bara att den ena var lättare att hitta i storpack (för mig går det ju åt en del).
köpte detta lilla kit för att testa: (rea just nu..)
https://www.willabgarden.se/produkt/roott-minivaxthus-komplett/2634-907
och så lite extrasvampar
Ok, briketter. Tack för snabbt svar.Snigla skrev:
Flrsta året jag provar, tyckte det verkade smidigt och man slapp släpa hem såjord. Kuberna i sig (svamparna) är väl inte direkt billiga.. men tyckte som sagt det lät enkelt och smart..
[länk]
sådana är en variant..
[länk]
detta är en annan variant
Bägge är ”samma system”.. bara att den ena var lättare att hitta i storpack (för mig går det ju åt en del).
köpte detta lilla kit för att testa: (rea just nu..)
[länk]
och så lite extrasvampar![]()
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Det är väl inte för sent än?
Här nere verkar vi återigen gått från höst till vår utan att passerat vinter.
Här nere verkar vi återigen gått från höst till vår utan att passerat vinter.



