@Karlia Håll hårt i plånboken bara. Det är 50% rabatt på fröer på Blomsterlandet så trots att jag bara skulle ha en påse jord för typ 50 spänn kostade det mig flera hundra. Jättekonstigt.... ;)

• Haha
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Haha, hålla hårt i plånboken på blomsterlandet? Har aldrig lyckats förr, vem vet, idag kanske det går?

Man håller väl hårt i plånboken så man vet den finns när man kommer till kassan, vore synd att gå därifrån tomhänt.

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
K
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Luden, söt liten rackare :)

Turbo-könshår är ju ett namn som lockar..

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Har alltid tänkt att det är hösten vitlök sätts. Men jag kan ha fel och det kan inte skada att sätta idag. Så får jag en anledning att åka till blomsterlandet också :D
De har halva priset på alla fröer också... :p

Edit: Uppdateringen på sidan var i otakt, såg att tipset om blomfröerna redan var gjort :D

Redigerat:
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
K Kortling skrev:
Turbo-könshår är ju ett namn som lockar..
Inte jag som döpt den hehe ! i år sår jag inga penis pepper iaf.. ;)

Däremot monkey face både gul och röd.. och där kan man iaf lista ut varför de heter som de gör.. vet inte om detsamma gäller för turbo pube..

S
Andra året med frösådd för mig, har satt några idag väntar på att resten ska komma hem. Börjat kika på växtbelysning, någon som kan tipsa en nybörjare vad jag behöver och vad jag behöver tänka på?

Fadai
S Sofia. skrev:
Andra året med frösådd för mig, har satt några idag väntar på att resten ska komma hem. Börjat kika på växtbelysning, någon som kan tipsa en nybörjare vad jag behöver och vad jag behöver tänka på?
Tänk på att det ska vara lätt att höja belysningen allteftersom plantorna växer. Jag har smala lysrör i snören fr gardinstången.

S
Fadai Fadai skrev:
Tänk på att det ska vara lätt att höja belysningen allteftersom plantorna växer. Jag har smala lysrör i snören fr gardinstången.
Tack för tips! Vilken styrka på lysrör borde man ha?

Fadai
Jag har ledlysrör på 15W, två som kan kopplas ihop om man har många plantor + ngn liten skrivbordslampa som oxå funkar bra.

• Gilla
Sofia.
  • Laddar…
Sådde ju lite i tisdags (21/1).. idag såg jag att tre av tomaterna redan tittat upp :oops:(y)

Habanero-Golden planta i kruka med glänsande gröna blad, odlingsdatum angivet, mot bakgrund av orientalisk matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Två bilder som visar pepparväxtens tillväxt, från plant i kruka till större bladverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Hemmakatten
Snigla Snigla skrev:
Gänget som såddes 1/1 2020 börjar komma upp sig i världen.. mestadels chili (ja, även dessa haha) men även några minipaprikor!

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

.. några sorter har inte hunnit med än, men hoppas de kommer så småningom!

Har 8 v som gräns, sedan kastar jag dem..
Du är faniken inte klok, snigla! Vilka miljoner med fröer/chilisar! Men underbart härligt!!

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Du är faniken inte klok, snigla! Vilka miljoner med fröer/chilisar! Men underbart härligt!!
Skulle så färre sorter i år än förra, men jag undrar om det blev så i slutänden.. om sista gänget tar sig (de var ju oplanerade) har jag nog typ lika många sorter, om inte ett par extra :geek::giggle:

Ja ja, sått e sått.. eller vad säger man ;)

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.