kashieda kashieda skrev:
Ser väldigt aklejig ut.
Japp definitivt akleja. Spännande att se vad det blir för färg.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Japp definitivt akleja. Spännande att se vad det blir för färg.
Den BÖR ju bli rosa i nån variant.. då den hette pink petticoat typ när jag köpte den (köpt rotbit från England el holland).. och den har inte varit planterad ute i det fria än!

Aklejor ute i "det fria" brukar ju kunna korsa sig sedan och bli alla möjliga kombos, om man har flera :)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jag tror då inte mina ögon! Det här har aldrig skett förut med kronärtskockor jag tagit hand om. Än finns tid att stanna upp i växten förstås.
MVIMG_20260510_190032.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Eller är det vallmo? Förra året hände inget med dem och jag har aldrig lyckats med kronärtskockor så jag vet ju inte
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Ser ut som vallmo
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mm ☹️ Försöker vara glad över att vitlöken ser fin ut. Om det nu är vitlök. Ifrågasätter alla mina växtkunskaper. Och svär åt kronärtskockor! MVIMG_20260510_192339.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
NyKarin NyKarin skrev:
Mm ☹️ Försöker vara glad över att vitlöken ser fin ut. Om det nu är vitlök. Ifrågasätter alla mina växtkunskaper. Och svär åt kronärtskockor! [bild]
De bortre ser ut som vitlök, de närmre purjo.
 
  • Haha
NyKarin
  • Laddar…
Jag har satt vitlök så det borde vara.. Men just nu ifrågasätter jag allt 😃
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Idag fick pelargonerna flytta ut i det fria och petunia-djungeln flytta inifrån och ut för avhärdning.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om dem men färgglatt blev det iallafall 😁
IMG_20260516_174902.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
IMG_20260517_141233.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Idag har jag sått gurkan, squashen och majsen. Samt mer sallad. Så nu är det bara bönorna kvar av vårsådden.
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
1 vecka tog för de första majskornen att gro. Bara 141 kvar att vänta på. wx_camera_1779037026141.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 6 till
  • Laddar…
S
Jag sådde också majs idag. 118 st.

Så här sen brukar jag aldrig vara. Jag har inte ens tvättat ur växthuset än.
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar bara ha busktomater, men i år har vi en hög sort som min son vill odla.
Ganska intressant att följa deras olika utveckling. 😀
20260517_191252.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20260517_191332.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De är sådda samtidigt och står i lika stora krukor.
Har inte lyckats lista ut hur jag ska avhärda de höga utan att de välter. 🤔
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag sådde också majs idag. 118 st.

Så här sen brukar jag aldrig vara. Jag har inte ens tvättat ur växthuset än.
Vi satte bara 25 🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.