421 847 läst ·
5 466 svar
422k läst
5,5k svar
Odlingshörnan..
Husägare
· Uppsala
· 662 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 718 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 718 inlägg
Så mycket att göra men nu har jag i alla fall fått ut alla frilandstomater. Tror det blev 56 plantor på friland och så är det en handfull busktomater som ska ner i hinkar.
Planterade ut majsen ikväll. Det blev 57 av 200 frön. Jag tror att jag och sorgmyggen var lika mycket skyldiga till frånfallet.
Kålen verkar ha trivats i den svala våren.
Spetskålen har börjat kupa sig.
Planterade ut majsen ikväll. Det blev 57 av 200 frön. Jag tror att jag och sorgmyggen var lika mycket skyldiga till frånfallet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kålen verkar ha trivats i den svala våren.
Spetskålen har börjat kupa sig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 718 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 718 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 662 inlägg
Uppdatering ..
Tomaterna (småttingar) blommar för fullt.. tog lite illa vid sig av tidig utflytt på friland.. så de var lite tröga i början!
Två av rosorna (växer jättefint) .. och de andra rötterna kommer oxå..
Blodbräken och majsbröden har kommit upp llikaså lite annat smått o gott..
Akleja, hosta, tomat (och ett par rosor bakom tomaten..växer oxå på fint!)
De lila småträden är potatisblomma.. en favorit (funderar på om den e lika kass kompis till mina tomater där.. som ”potatis” kan vara.. 🤔)
Logga in
Skapa konto
Tomaterna (småttingar) blommar för fullt.. tog lite illa vid sig av tidig utflytt på friland.. så de var lite tröga i början!
Logga in
Skapa konto
Två av rosorna (växer jättefint) .. och de andra rötterna kommer oxå..
Logga in
Skapa konto
Blodbräken och majsbröden har kommit upp llikaså lite annat smått o gott..
Logga in
Skapa konto
Akleja, hosta, tomat (och ett par rosor bakom tomaten..växer oxå på fint!)
De lila småträden är potatisblomma.. en favorit (funderar på om den e lika kass kompis till mina tomater där.. som ”potatis” kan vara.. 🤔)
Detta är det största jordgubbsland jag haft. Men plantorna från pallkragarna räckte inte riktigt. Jag får vänta på några revor.
Potatisen blommar. Och precis som förra året är det inte sorten som skall vara tidigast som blommar först.
Automatbevattningen har jag fått fram idag. Återstår möjligen att trimma in den en aning.
Spolarpumpar från Biltema har fungerat bra till bevattning av några krukor. Fast bara en sommar. Det verkar vara liten chans att de skall överleva till nästa säsong. Men de är billiga och lätta att få tag på när jag plötsligt inser att jag måste köpa nya.
Potatisen blommar. Och precis som förra året är det inte sorten som skall vara tidigast som blommar först.
Automatbevattningen har jag fått fram idag. Återstår möjligen att trimma in den en aning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Spolarpumpar från Biltema har fungerat bra till bevattning av några krukor. Fast bara en sommar. Det verkar vara liten chans att de skall överleva till nästa säsong. Men de är billiga och lätta att få tag på när jag plötsligt inser att jag måste köpa nya.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg
Gällande potatisen så har vår tidiga solist inte blommat än, men vi hade gott om rejäla färskpotatisar till midsommar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 358 inlägg