436 516 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Jag var faktiskt ute och hittade en kronärtskocka idag =)
Snart dags att täcka över dem tror jag.
Snart dags att täcka över dem tror jag.
Broccoli med frost var ju väldigt vackert.S sinuslinus skrev:
En månad försenad typ - men så får det bli!
Nu är fröna till rocotosarna satta iaf

De sitter i ”svampar” i år (ville slippa släpa/förvara jord)..
Skyltarna får jag göra på ”nästa pass”.. svårt att sitta uppe och pyssla för länge. Så en sak i taget

(stoppade ner fröpåsarna bakom vardera rad så länge)
Nu är fröna till rocotosarna satta iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
De sitter i ”svampar” i år (ville slippa släpa/förvara jord)..
Skyltarna får jag göra på ”nästa pass”.. svårt att sitta uppe och pyssla för länge. Så en sak i taget
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 612 inlägg
Härligt att se att du är igång!
Det blev (ja, nu har de fått skyltar)
- Cristobal columbo
- Mini yellow
- 5 junction orange
- 5 junktion
- Brown
- Yellow
- Arequipa Giant
- Canario
3-4 st av varje sort… och dessa är bara rocotosar - om en månad (lite drygt) är det dags att sätta alla andra Chilisar

- Cristobal columbo
- Mini yellow
- 5 junction orange
- 5 junktion
- Brown
- Yellow
- Arequipa Giant
- Canario
3-4 st av varje sort… och dessa är bara rocotosar - om en månad (lite drygt) är det dags att sätta alla andra Chilisar
Är med i en chilitävling på fejjan.. och detta är min tävlingsplanta - som ÄNTLIGEN tittat upp! (har gått måååånga veckor.. )
Nu kör vi hårt!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu kör vi hårt!
Nått ska man ju roa sig med på vinterhalvåret.. och en sådan här planta är lagom för mig ompyssla lite med 
Tävlingen går ut på att odla i en 33 cl burk.. man får inte ta ut plantan/plantera om.. och man ska få färdig frukt..
(förhoppningsvis)
Tävlingen går ut på att odla i en 33 cl burk.. man får inte ta ut plantan/plantera om.. och man ska få färdig frukt..
Hehe jag sponsrar en ”misslyckad” etapp i tävlingenKarlia skrev:
Trodde helt klart att jag skulle bli en av de tävlande i den etappen!
(på söndag är det drygt 4 v efter tävlingsstart)
Husägare
· Uppsala
· 723 inlägg
Jag sitter och planerar nästa års odling, eller egentligen försöker jag komma på var jag ska ha alla plantor jag vill driva upp inne som jag redan köpt frö till. 
Hur gör ni andra?
Jag har köpt nya större bevattningsbrickor, men vad ska jag ställa dem på? Skulle kunna ha en del större plantor vid de låga vardagsrummsfönstren, men vill inte ställa brickorna på parkettgolvet. Kan man ha korkunderlägg under? Finns det ställningar?
Hur gör ni andra?
Jag har köpt nya större bevattningsbrickor, men vad ska jag ställa dem på? Skulle kunna ha en del större plantor vid de låga vardagsrummsfönstren, men vill inte ställa brickorna på parkettgolvet. Kan man ha korkunderlägg under? Finns det ställningar?
Jag har ett bord för småplantorna, sedan får de flytta upp till hylla på ovanvåningen. Just nu fungerar hyllan som skräpupplag, något jag får ta tag i.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Övervintrarna brukar hamna här - lampor som är för klena för att driva upp plantor men fungerar för att få dem att överleva.
Men än så länge står övervintrarna vid fönster oklippta. Tror det blir för lite ljus, de kommer bli risiga. En kruka är med vattenförråd, den andra står på plastfat på parketten.
Men än så länge står övervintrarna vid fönster oklippta. Tror det blir för lite ljus, de kommer bli risiga. En kruka är med vattenförråd, den andra står på plastfat på parketten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vitlöken kom ju aldrig ner.. först mådde jag dåligt och tiden rann iväg - sedan, för ovanlighetens skull, så kom också snön tidigt i Skåne!
Igår var all snö bortsmält och idag vankas det solsken.. så jag har planerat att skicka ut maken och peta ner dem (vitlöksklyftorna) i jorden
Gjorde ett par namnskyltar modell större.. ha.. det var inte lätt att skriva smått med pensel!
Men det går att läsa iaf

Igår var all snö bortsmält och idag vankas det solsken.. så jag har planerat att skicka ut maken och peta ner dem (vitlöksklyftorna) i jorden
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gjorde ett par namnskyltar modell större.. ha.. det var inte lätt att skriva smått med pensel!
Men det går att läsa iaf