Denna tomat är namnlös.. hittades rullande på backen.. nu har den fått mogna inne!

Nu är den dessutom uppäten :)

Mogen röd tomat med tydliga segment och stjälk, beskrivs som söt och lite mjuk inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand håller en mogen, särpräglad röd tomat med uppstickande gröna fästen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mogen tomat uppdelad i två halvor på ett skärbräde, inuti lite mossig, framkallar smakupplevelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snygg, söt i smaken.. lite mossig inuti (dvs inte fast).. inte alltför blaskig.. god!

Tyckte hunden med! (hon är en riktig tomatnörd)
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Gula plommontomater på tallrik, en halverad visar insidan. Text "CREAM SAUSAGE" indikerar sort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
@13th Marine - du kan få lite av min gula lök, också välvuxen och fin. ;)

[bild]

Vi kan krydda maträtten lite med en av mina fina chilis också! :crysmile:

[bild]
Jag tror vi köpt samma jord....
 
Hel och halverad Uluru Ochre-tomat med beskrivning "saftig, söt smak, ganska fast tomat (dwarf)".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hel och halverad japansk tryffeltomat i orange färg på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Idag skördade vi än mer broccoli, två vitkålshuvuden samt den första brysselkålen!
Igår provade vi kiwanon, det var intressant, tänk typ passionsfrukt, fast det smakade banan.
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Idag åt vi skörden av små kronärtskockor.
Skördade små kronärtskockor på en middagstallrik vid ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och nyss skördade jag första egna fikonet!
En hand håller ett nyss skördat fikon ovanför en spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Idag åt vi skörden av små kronärtskockor.
[bild]

Och nyss skördade jag första egna fikonet!
[bild]
Stort sådant oxå (y):oops:
 
Snigla Snigla skrev:
Stort sådant oxå (y):oops:
Ja, det var rejält.
Fick plantan för två år sedan, när den flyttades till sin plats förra året så var den inte jättestor, men i år har den tagit sig till en rejäl buske.
Men det blev också hela två frukter ;)

Bild från juli förra året:
Ung planta mitt i en nyplanterad patch av jord, omgiven av stenlagd gångväg och trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, det var rejält.
Fick plantan för två år sedan, när den flyttades till sin plats förra året så var den inte jättestor, men i år har den tagit sig till en rejäl buske.
Men det blev också hela två frukter ;)

Bild från juli förra året:
[bild]
.. och hur ser den ut i år då? :cool:
 
Snigla Snigla skrev:
.. och hur ser den ut i år då? :cool:
Tänkte jag skulle ta en bild men glömt bort det :oops:
Här kommer den!
Ett trädgårdsbyggprojekt med en nyplanterad buske framför en träkompostlåda och ett staket med stenplattor som underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Egenodlad majs!
Egenodlad majs som kokas i en kastrull på spisen med synliga grönsaker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt lite blandat.

Kök med nyskördade grönsaker som brysselkål, paprika, björnbär och ananas på en bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till nästa år ska jag ha sprinkler i växthuset för att motverka spinn.
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi har ju tur och får ett antal skopor av svärfar varje år, så har man någon med stall i ens närhet kanske man kan snacka snällt med dem.
Jag hade väldigt många hästar runtomkring och kunde fått hur mycket gödsel som helst. Men alla år var det fullt med mördarsniglar och ägg i , så det ville man inte ha.
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Jag hade väldigt många hästar runtomkring och kunde fått hur mycket gödsel som helst. Men alla år var det fullt med mördarsniglar och ägg i , så det ville man inte ha.
Det har vi inte haft problem med som tur är :D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tänkte jag skulle ta en bild men glömt bort det :oops:
Här kommer den!
[bild]
Har växt på jättebra!
(Nu när jag fick en jämförelsevis hehe)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Egenodlad majs!
[bild]
Samt lite blandat.

[bild]

Till nästa år ska jag ha sprinkler i växthuset för att motverka spinn.
Risken för mögel o svamp då? :oops::thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.