437 602 läst ·
5 734 svar
438k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Skördat lite blåbär idag!
Nu börjar de leverera lite mer (förra året gav bara en planta lite)
För er som var nyfikna på hur de amerikanske blåbären ser ut på insidan (vitt/ljust fruktkött).. gentemot våra svenska som är blåa rakt igenom!
Nu börjar de leverera lite mer (förra året gav bara en planta lite)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
För er som var nyfikna på hur de amerikanske blåbären ser ut på insidan (vitt/ljust fruktkött).. gentemot våra svenska som är blåa rakt igenom!
Gjorde muffins med amerikanska blåbär igår, tänkte att det kommer ju inte synas var blåbären ligger utan det blir en överraskning när man tar en tugga. Döm om min förvåning när muffinsen kommer ur ugnen med blåbärsfärgade fläckar? Visade sig att de amerikanska blåbären ändrar färg vid upphettning.
Inte säkert att dessa är helt stabila.. men de var väldigt coola i färgerna (som ni vet att jag är en "sucker" för när det kommer till att odla chili haha).. så jag var bara tvungen att be om att få köpa några (privatperson). 

Idag kom fröerna iaf..
Sugar Rush Peach Striped - var den jag var ute efter.. den åkte det med några till
Googla på den ska ni få se på en häftig chili
Idag kom fröerna iaf..
Sugar Rush Peach Striped - var den jag var ute efter.. den åkte det med några till
Logga in
Skapa konto
Jag är också sugen på den efter att ha sett den i chiligruppen. Riktigt vacker! Sugar rush vill säga.Snigla skrev:
Inte säkert att dessa är helt stabila.. men de var väldigt coola i färgerna (som ni vet att jag är en "sucker" för när det kommer till att odla chili haha).. så jag var bara tvungen att be om att få köpa några (privatperson).
Idag kom fröerna iaf..
[bild]
Odlar och odlar.. Men de här har vuxit upp i gruset hos pappa, kan vara frö från fågelmat. Någon som vet vad det är? Bladen är småludna och lena.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man får passa på när de har reor på årets fröer..Karlia skrev:
Chili kollar jag lite nu.. eftersom vissa sorter vill planteras tidigare (redan om ett par mån).
Resten är det ju eg inte lika bråttom med!
Den brukar klara sig ganska länge på plantan om man vill "vänta"Karlia skrev:
Tycker fortfarande vädret borde ha varit mer gynnsamt, inte mindre..