436 790 läst ·
5 719 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
TROR MINSANN DE SKA TILL OCH BLOMMA 
Två olika sorters AUBERGINEPLANTOR - typ första året vi lyckas med aubergine.. och två blommor slår alla rekord!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Två olika sorters AUBERGINEPLANTOR - typ första året vi lyckas med aubergine.. och två blommor slår alla rekord!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 626 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Det är rött i vårt jordgubbsland också.13th Marine skrev:
Logga in
Skapa konto
Kollade till kålen i tunnlarna. Det var en glad överraskning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har den blad under skadan.. brukar de kunna ta sig/dela sig och växa på mer..mackee skrev:
Ibland om grenarnainte är helt knäckta brukar jag knyta fast/spjäla med en pinne.. för att hålla grenen i bra vinkel utan o gå av mer så att säga (tomater har det funkat bra på.. men ibland är ju brotten för stora/helt av.. då är det ju kört)
man kan göra nya rötter på topparna på tomater iaf.. gurka har jag inte provat..än
Jag läste att man skulle ta av toppen så kommer två stjälkar att växa nedåt, men detta verkade inträffa automatiskt när plantan växte upp i talet ovanför belysningen.
Vi får se hur det går.
Har 2 (katten åt 3) plantor med "
Gurka, Kruk-, Picolino F1, Organic" från Nelson.
och 5st djungelgurkor varav 4st som är omöjliga att separera. Blir jobbigt att plantera om.
Logga in
Skapa konto
Vi får se hur det går.
Har 2 (katten åt 3) plantor med "
Gurka, Kruk-, Picolino F1, Organic" från Nelson.
och 5st djungelgurkor varav 4st som är omöjliga att separera. Blir jobbigt att plantera om.
Logga in
Skapa konto
Jag har lärt mig i år att djungelgurka trasslar/växer ihop rejält! En del av trådarna som trasslade sig klippte jag av, resten av plantorna skyfflade jag ner i en låda. Det som klarar sig klarar sig..
Insåg att det inte var någon idé att försöka separera dem.
Insåg att det inte var någon idé att försöka separera dem.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
aldrig sett, aldrig hört.. därför inget supertips”Darling McFluff skrev:
Jag skulle spolat av dem/skakat av grenarna.. som med annan ohyra man inte vill ha på plantan..
Mina syrener kommer inte blomma på flera veckor än iaf.. (har sett någon enstaka blomma när jag var närmare stan.. men här är det ett tag kvar).
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Frågan är om dessa äter blommorna eller äter något annat som äter blommorna.Snigla skrev: