437 384 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
För fåglarna, det växer för fort! Jag hinner inte med.. har ju inte sått klart det jag ska.. och det börjar bli dags för nästa omplanteringen för vissa.. slutkruka för andra..
.. och jag har inte fått tag på jorden jag ville ha heller!
För o inte tala om att slutkrukorna (hälften iaf) är kvar i växthuset sedan förra året.. då maken sköt upp städningen lite (hans städområde!) .. så de måste plockas upp, tömmas o göras rent..
Det positiva är att det växer och blommar iaf..

.. och jag har inte fått tag på jorden jag ville ha heller!
För o inte tala om att slutkrukorna (hälften iaf) är kvar i växthuset sedan förra året.. då maken sköt upp städningen lite (hans städområde!) .. så de måste plockas upp, tömmas o göras rent..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det positiva är att det växer och blommar iaf..
Så tänkte jag också i år pga en katthuligan som inte lämnar växterna i fred när man tar av den skyddande plasten. I min iver gjorde jag dock misstaget att förodla solros när jag väl kom igång.samlarpådetmesta skrev:
Herregud vad det går undan. På 5 dagar hade de vuxit om chilin som planterades över en månad innan.
Verktygstokig
· Halland
· 8 307 inlägg
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Jag letar efter en omskolningsskola, finns det någon sådan skrift?
Det jag funderar på i denna stund är omskolning av broccoli och grönkål, kan de omskolas djupare än de nu står?
Det jag funderar på i denna stund är omskolning av broccoli och grönkål, kan de omskolas djupare än de nu står?
Man får leta lite allmänt på Google och chansa på tipsen.. och testa själv (när jag är osäker och inte hittar svar.. så planterar jag ner hälften och hälften inte.. så får jag alltid något - och kanske lär mig något nytt!)Darling McFluff skrev:
Kikade lite snabbt, denna sida verkade ok! Gjorde snabblänkar till broccoli o grönkål, letar du efter mer kan du söka där på sidan
https://odlaatbart.se/gronsak/odla-broccoli/
https://odlaatbart.se/gronsak/odla-gronkal/
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Snart går det att skörda!
Spenat eller pak choi blir det nog först.
Spenat eller pak choi blir det nog först.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Det var ju mycket vitlökssnack här häromdan. Jag satte i höstas vitlök från egen skörd (det växte små bebisar i blasten) och luftlök från svärmor i två rader. Minns inte vilken sort som var var men en har börjat titta fram nu i alla fall.