437 309 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Pagnos ögonmått kan nog stämma, vill minnas innermåtten var ungefär 2.4x3.7m
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smultron på gång, varmt om nätterna nu också.
Logga in
Skapa konto
En tidig liten Physalis som snart blir omplanterad i mindre kruka, den fanns inte där, tror jag, för tre dagar sedan.
Logga in
Skapa konto
Jordgubbarna vill vara med i vårsolen.
Logga in
Skapa konto
Denna har varit fastfrusen i snön, men har klarat sig ändå.
Logga in
Skapa konto
Oregano, liten och god, i massor.....
Snart blir det varmt och härligt!
Vårhälsningar från Dalarna.
Då är vårt kommande typ dubbelt så stort då..
.. och jag som tyckte 13th Marines såg väldigt stort ut!
Men iof är hans mått mer åt det hållet jag gillar.. Hade jag fått välja strlk helt fritt hade jag uppskattat lite smalare växthus, men längre.. men ja man kan inte få allt när man köper "färdig byggsats".
Men allmänt så tycker jag det är lättare att "möblera" inne med lite smalare.. jag vill inte ha för djupa bäddar mot väggarna.. och jag behöver ingen 2 m gång på mitten
Men iof är hans mått mer åt det hållet jag gillar.. Hade jag fått välja strlk helt fritt hade jag uppskattat lite smalare växthus, men längre.. men ja man kan inte få allt när man köper "färdig byggsats".
Men allmänt så tycker jag det är lättare att "möblera" inne med lite smalare.. jag vill inte ha för djupa bäddar mot väggarna.. och jag behöver ingen 2 m gång på mitten
En nackdel med dessa trådar är att jag inte är ensam att titta på vad andra gör.13th Marine skrev:
Så nu vill min sämre hälft att jag skall göra likadana odlingslådor som du nu så klämkäckt "tada-at", tack för den du!
Annars vore det på sin plats att jag skickar material till dig och du skickar färdiga lådor hit.
Lite mera allvarligt, snyggt, men dessa kommer att kopieras och hamna i rätt landsdel.
Mvh P-A
Igår fick min största " Tumbling Tom " (yellow) sin sista omplantering.. till ampeln
Mycket rötter på lilleskrutt.. men ser kanonfint ut!
Okej, lilleskrutt kanske inte var så liten som det såg ut..

Nu hoppas vi denna kommer leverera många goda godisar (vi åt dem som godis förra året, de hann aldrig in till varken inläggningar eller sallader..)
Logga in
Skapa konto
Mycket rötter på lilleskrutt.. men ser kanonfint ut!
Logga in
Skapa konto
Okej, lilleskrutt kanske inte var så liten som det såg ut..
Nu hoppas vi denna kommer leverera många goda godisar (vi åt dem som godis förra året, de hann aldrig in till varken inläggningar eller sallader..)
Logga in
Skapa konto
Varmt och blött.
Logga in
Skapa konto
Spenat på gång i växthuset.
Logga in
Skapa konto
Rädisor på gång de också.
Kul att kylan avtagit och smältvattnet tar vid.
Om det är nånstans @13th Marine skall skicka nya lådor så är det hit och hör sen. 
Såg fantastiskt fiffigt ut!
Har köpt på mig två olika varianter av självbevattningspryttlar som jag skall prova i år, en batteridriven pump med slangar och nipplar och en sort med nån slags keramisk behållare som när man väl fyllt den första gången drar upp vatten själv genom en slang. Har varken el eller rinnande vatten utomhus tyvärr så jag tänkte fylla några tunnor/hinkar och bygga nåt fiffigt. Det är planen i alla fall.
Provar keramgrejen just nu på en inomhusplanta och det funkar över förväntan! Osäker dock på om den hinner med om man istället sätter ut den i ett växthus som har högre bevattningskrav.
Såg fantastiskt fiffigt ut!
Har köpt på mig två olika varianter av självbevattningspryttlar som jag skall prova i år, en batteridriven pump med slangar och nipplar och en sort med nån slags keramisk behållare som när man väl fyllt den första gången drar upp vatten själv genom en slang. Har varken el eller rinnande vatten utomhus tyvärr så jag tänkte fylla några tunnor/hinkar och bygga nåt fiffigt. Det är planen i alla fall.
Provar keramgrejen just nu på en inomhusplanta och det funkar över förväntan! Osäker dock på om den hinner med om man istället sätter ut den i ett växthus som har högre bevattningskrav.
Skickade iväg 3 stora chilis (smärtsamt när de är så extremt fina.. men vi kan inte spara alla!), med blommor och blomämnen, till makens jobb idag 
Plus ytterligare några tomater, skickade en hög förra veckan med.. (inte lika smärtsamt då de är ganska små än)..
Nu får jag önska dem lycka till hos sina nya familjer!

Plus ytterligare några tomater, skickade en hög förra veckan med.. (inte lika smärtsamt då de är ganska små än)..
Nu får jag önska dem lycka till hos sina nya familjer!