45 181 läst ·
496 svar
45k läst
496 svar
Objudna katter - stängseltips
Nissens skrev:
Vad försöker du säga? Att rävar inte hör till den svenska naturen? Att jägare plågar djur?
Glykol vet alla att det är farligt för både människor och djur, inget nytt med det. Inläggen diu grävt fram är dessutom typ 5 år gamla, vad är syftet att lyfta fram det? Alla citat du grävt fram är ca 5 år gamla. Menar du att jag bröt mot något på den tiden? Vad i så fall?
Jag är emot allt vad djurplågeri heter, vad du än hittar på. Jag har aldrig plågat något djur, och det är jag glad för. 😊
Jag förstår inte vad det skulle spela för roll att dina inlägg är gamla?Nissens skrev:
Vad försöker du säga? Att rävar inte hör till den svenska naturen? Att jägare plågar djur?
Glykol vet alla att det är farligt för både människor och djur, inget nytt med det. Inläggen diu grävt fram är dessutom typ 5 år gamla, vad är syftet att lyfta fram det? Alla citat du grävt fram är ca 5 år gamla. Menar du att jag bröt mot något på den tiden? Vad i så fall?
Jag är emot allt vad djurplågeri heter, vad du än hittar på. Jag har aldrig plågat något djur, och det är jag glad för. 😊
Jag gillar inte heller att man låter tamdjur plåga ihjäl småfåglar.
Jägare plågar inga djur, tvärtom! Räven är ett vilt djur som hör hemma i vår natur. Obegripligt att vissa utsätter sina katter för det.
Vad tycker du om djurplågeriet kattägare utsätter småfåglarna för? Att blunda för det men ha problem med att vilda djur ibland tar katter som kattägarna släppt ut vind för våg är stoor dubbelmoral och total avsaknad av empati.
Kanske dags för att du tar ansvar för det du personligen utsätter djur för istället? Är det svårt att tänka på det eller saknar du empati?
Det du skrivit är skrivet . Stå för vad du skrivit istället.
Massa bortförklaringar om att det är gamla inlägg det är ju inget annat än trams.
Det är lite märkligt att lyfta fram 5 år gamla inlägg och försöka få det att se ut som att de skrevs nyss. De skrevs när jag liksom ts var utsatt för kattägare som inte tog ansvar för vad de ställde till med.K Krux skrev:
Det gör jag. Jag har inte gjort något mot något djur, glykol är giftigt och rävar tillhör den svenska faunan, dessutom plågar jägare inte djur.K Krux skrev:
Det är ingen bortförklaring, det kallas fakta, och som jag skrivit många gånger är det inget fel i det även om det är gammalt.K Krux skrev:
Förklara vad det är för hemskt med jägare och rävar, samtidigt som det kattägarna ställer till med är ok? De plågar ihjäl djur på riktigt. Hur kan du känna noll empati för djur som plågas ihjäl.
Redigerat:
Att du gillar detta inlägg nedan och andra liknande, är illa. Inte bara för dina egna bortförklaringar utan för att det kan få andra klent begåvade att tro det är helt i sin ordning att döda katter lite på måfå.Nissens skrev:
Jag gillar inte heller att man låter tamdjur plåga ihjäl småfåglar.
Jägare plågar inga djur, tvärtom! Räven är ett vilt djur som hör hemma i vår natur. Obegripligt att vissa utsätter sina katter för det.
Vad tycker du om djurplågeriet kattägare utsätter småfåglarna för? Att blunda för det men ha problem med att vilda djur ibland tar katter som kattägarna släppt ut vind för våg är stoor dubbelmoral och total avsaknad av empati.
Kanske dags för att du tar ansvar för det du personligen utsätter djur för istället? Är det svårt att tänka på det eller saknar du empati?
"Man anmäler till kommunen anonymt. Sen när antal klagomål kommer in från en speciell gata, så åker kommunjägarna dit. Skjuter vad dom kan inom tidsramen 03:00-04:00. Det heter man får inte skjuta chipmärkta katter MEN vem kollar det."
K Krux skrev:
Okej vad är det som gör att du tror du vet något om min empati överhuvudtaget? Jag kan inte se att jag överhuvudtaget sagt något som säger något om min empati?Nissens skrev:
Det är lite märkligt att lyfta fram 5 år gamla inlägg och försöka få det att se ut som att de skrevs nyss. De skrevs när jag liksom ts var utsatt för kattägare som inte tog ansvar för vad de ställde till med.
Det gör jag. Jag har inte gjort något mot något djur, glykol är giftigt och rävar tillhör den svenska faunan, dessutom plågar jägare inte djur.
Det är ingen bortförklaring, det kallas fakta, och som jag skrivit många gånger är det inget fel i det även om det är gammalt.
Förklara vad det är för hemskt med jägare och rävar, samtidigt som det kattägarna ställer till med är ok? De plågar ihjäl djur på riktigt. Hur kan du känna noll empati för djur som plågas ihjäl.
Nu är det ju så att jag varken har något emot rävar eller jägare utan det jag reagerar på är allt annat du tidigare skrivit och sen så måste man ju givetvis läsa det i sitt sammanhang som det skrevs och då framstår dina inlägg som något riktigt dåligt. Och det hela blir bara värre när du bråkar massa om att det är gamla inlägg och att du aldrig gjort detta du skrev och att det är dina tidigare grannas fel och så vidare.
Även dina dåliga idé om att stjäla andras katter och ta bort halsband och lämna in dem på katthem trots att dem inte är övergivna. Låt katthemmen ta hand om katter som behöver det istället.
men varför dessa inlägg? Självklart kan man vara arg på dåliga kattägare men man skriver ändå inte på detta sätt som du gjort.
Kanske för att du inte bryr dig om att djur plågas en masse, och du tar upp helt andra saker som inte har någon betydelse i sammanhanget.K Krux skrev:
Nä, men du visar ju det.K Krux skrev:
Verkligen? Allt annat? Som att många kattägare inte tar ansvar för det dom ställer till med? Jag var utsatt för länge sedan, ts är det nu.K Krux skrev:
Det beror väl på om du tolkat det dåligt. Det enda du tar upp är riktigt gamla grejor som grundar sig i en situation som inte fiöunnits på länge.K Krux skrev:
Vad är det jag skrivit i denna tråden som är jobbigt för dig? (Alltså inte för 5 år sedan).
Det är väl snarare värre att klippa ut 5 år gamla grejor tagna ur sitt sammanhang. Dessutom är den dåvarande situationen utagerad och inaktuell sedan flera år tillbaka.K Krux skrev:
Du glömde nämna att med det upphör problemet som kattägarna orsaker, som en bonus minskar djurplågeriet kattägarna orsakar. Hur är det med din empati?K Krux skrev:
Du menar för fem år sedan när jag sedan en längre tid var utsatt och fick mina grejor förstörda?K Krux skrev:
Visst, det var bedrövligt det de gjorde, men det var några år sedan nu så jag har förlåtit dom och gått vidare sedan flera år tillbaka.
Redigerat:
Är det empati att stjäla en katt du vet vem som äger, inte berätta för ägaren, ta bort id märkning för att försvåra identifiering och lämna den till en organisation som bedrivs ideellt och redan har för mycket att göra.Nissens skrev:
Om om som du säger problemet upphör antar jag att syftet är att katten inte ska återlämnas till sin ägare utan avlivas?
Empati??? Jag tror inte du förstår betydelsen.
Menar du att det var ok då att plåga djur pga den situation du hade då?Nissens skrev:
Pyttsan, du har väl inte gått vidare, du kräks ur dig dumheter och olagligheter. Fy säger jag bara.Nissens skrev:
Och detta med att stjäla katter är ju nu och inte för fem år sen.
Jag har gått vidare från den situationen som var för 5 år sedan. Det är någon annan som gräver i gammal historia.J JohanLun skrev:Är det empati att stjäla en katt du vet vem som äger, inte berätta för ägaren, ta bort id märkning för att försvåra identifiering och lämna den till en organisation som bedrivs ideellt och redan har för mycket att göra.
Om om som du säger problemet upphör antar jag att syftet är att katten inte ska återlämnas till sin ägare utan avlivas?
Empati??? Jag tror inte du förstår betydelsen.
Menar du att det var ok då att plåga djur pga den situation du hade då?
Pyttsan, du har väl inte gått vidare, du kräks ur dig dumheter och olagligheter. Fy säger jag bara.
Och detta med att stjäla katter är ju nu och inte för fem år sen.
Jag har rent samvete, och har empati med de stackars djuren du under en lång tid orsakat mycket lidande för.
Javisst kan man minska djurplågeriet och trakasseriet så är det väl en bra idé att katten kommer bort lite och blir väl omskött.
Så, kan du utveckla lite vad du tycker om fågelungarna som snart svälter ihjäl i sina bon när dina katter tagit den ena eller båda föräldrarna?
Du har skrivit att ställa ut glykol i syfte att förgifta djur. Du har inte skrivit att det är giftigt i syfte att få folk att ta det försiktigt när de hanterar glykol.Nissens skrev:
Ingen säger nog mot att det är giftigt.
Det är det otroligt vidriga att ställa ut något som leder till en plågsam död för djur som jag reagerar så starkt på.
Att du skriver detta och i samma andetag berömma din egen empati och säga att du är djurvän är så sjukt att det saknar motstycke.
Kan du släppa de där gamla grejorna? Ingenting gjordes mot något djur över huvud taget. Att man som trakasserad blir upprörd är naturligt.J JohanLun skrev:
Tror inte jag heller.J JohanLun skrev:
Ja, jag med, fullt jämförbart med att släppa ut katter bland småfåglarnaJ JohanLun skrev:
Du har som sagt inte begripit sammanhanget, samt att INGET djur utsattes för någonting.J JohanLun skrev:
När tänker du besktiva dina känslor för djurplågeriet du orsakar på riktigt sedan en längre tid?
Att du ens kan kritisera någon som inte plågat något när du själv har så mycket i bagaget är helt fantastiskt
Men du står för det du skrivit? Du har samma uppfattning då som idag?Nissens skrev:
Empati är inte att man väljer en varelse att måna om, det är att kunna sätta sig i i någon annans situation. Du känner ju bara för de som är i samma situation som dig själv. Det är inte empati. Sorry. Du har missuppfattat detta.Nissens skrev:
Tex hade inte Hitler empati även om man kan säga att han kände starkt för den ariska befolkningen och det de blev utsatta för.
I det sammanhanget som rådde för 5 år sedan ja.J JohanLun skrev:
Jag har empati med alla de djuren du orsakar en plågsam död för. Och nej, jag har lyckligtvis inte varit i deras situation.J JohanLun skrev:
Ok, så du har inga som helst känslor kring plågeriet du ansvarar för. Då vet vi det.J JohanLun skrev:
Att kalla sig djurvän och ha åsikter hur andra beter sig mot djur när man har det på sitt samvete är helt obegripligt.
Men det finns alla sorters människor.
Jag vet inte om du driver med mig nu eller inte för flera av svaren har du i mitt tidigare inlägg men skit samma jag svarar igen då.Nissens skrev:
Kanske för att du inte bryr dig om att djur plågas en masse, och du tar upp helt andra saker som inte har någon betydelse i sammanhanget.
Nä, men du visar ju det.
Verkligen? Allt annat? Som att många kattägare inte tar ansvar för det dom ställer till med? Jag var utsatt för länge sedan, ts är det nu.
Det beror väl på om du tolkat det dåligt. Det enda du tar upp är riktigt gamla grejor som grundar sig i en situation som inte fiöunnits på länge.
Vad är det jag skrivit i denna tråden som är jobbigt för dig? (Alltså inte för 5 år sedan).
Det är väl snarare värre att klippa ut 5 år gamla grejor tagna ur sitt sammanhang. Dessutom är den dåvarande situationen utagerad och inaktuell sedan flera år tillbaka.
Du glömde nämna att med det upphör problemet som kattägarna orsaker, som en bonus minskar djurplågeriet kattägarna orsakar. Hur är det med din empati?
Du menar för fem år sedan när jag sedan en längre tid var utsatt och fick mina grejor förstörda?
Visst, det var bedrövligt det de gjorde, men det var några år sedan nu så jag har förlåtit dom och gått vidare sedan flera år tillbaka.
Vad du skrivit i denna tråd
Att stjäla någons katt och ta bort id märkningen och lämna till ett katthem. Jag känner att jag inte behöver utveckla vad för detta är en idiot idé enligt mig för dem svaren finns redan i tråden
Gamla grejer tagna ur sitt sammanhang
Jag skrev nyss att man måste läsa inläggen i sitt sammanhang och att det gör dina inlägg värre snarare
Jag har bra empati skulle jag säga. Vet inte varför du hängt upp dig på min empati.
Däremot så har man skrivit sånt som du gjort kan man bara inte skylla på att det är gammalt och tro att det inte gäller längre.
Sagt är sagt oavsett hur länge sen det var
Du får helt enkelt stå för det du sagt där.
Sen är det ju fullt mänskligt att erkänna att man skrivit något man ångrar och svara med det till alla som är upprörda över detta.
Sen är det förjävligt att du fick dina grejer förstörda men man skriver ändå inte så som du gjorde.
Det är ju intressant att du anser att djur plågas och att jag tar upp saker som inte är i sammanhanget. Så det du skrivit tidigare är inte sätt att plåga djur så menar du?
Vad är det för djur @JohanLun plågar och hur?Nissens skrev:
I det sammanhanget som rådde för 5 år sedan ja.
Jag har empati med alla de djuren du orsakar en plågsam död för. Och nej, jag har lyckligtvis inte varit i deras situation.
Ok, så du har inga som helst känslor kring plågeriet du ansvarar för. Då vet vi det.
Att kalla sig djurvän och ha åsikter hur andra beter sig mot djur när man har det på sitt samvete är helt obegripligt.
Men det finns alla sorters människor.
Hur kan han inte vara djurvän när du hävdar dig vara det trots skriverier om glykol samt att fånga in grannarnas katter och ta av halsband och köra dom till djurens vänner?
Lite svårförstått, men det är intet nytt... 😻😻
Har inget emot katter de är suveräna på att hälla råttor borta, iofs bara de fyrbenta.
Men katter associeras ofta med olägenheter
-hårar ner dynor
-skiter i sandlådor och rabatter
- tar och dödar söta kaniner och fåglar
-sprider smitta tex zoonoser -rabies som också är en epizooti, salmonella, toxoplasmos och vissa antibiotikaresistenta bakterier som MRSA, MRSP och ESBL samt vissa parasiter.
Komma tillrätta med detta är inte lätt
Man kan ju,
ta bort ägarna
ta bort katterna
skaffa en eller två små söta tyska jaktterriers.
Bästa är om man kan få ägarna att flytta till ett område där katter är ett obligatoriskt innehav.
De verkar ju ändå vara helt likgiltiga för vad själva katten då den får springa omkring på stan utan tillsyn likt en 12.-årig gängkriminell.
Det är troligen lättare att få fred i Ukraina för att inte säga hela världen än att få en consensuslösning grannar mellan när det gäller katthållning.
Men katter associeras ofta med olägenheter
-hårar ner dynor
-skiter i sandlådor och rabatter
- tar och dödar söta kaniner och fåglar
-sprider smitta tex zoonoser -rabies som också är en epizooti, salmonella, toxoplasmos och vissa antibiotikaresistenta bakterier som MRSA, MRSP och ESBL samt vissa parasiter.
Komma tillrätta med detta är inte lätt
Man kan ju,
ta bort ägarna
ta bort katterna
skaffa en eller två små söta tyska jaktterriers.
Bästa är om man kan få ägarna att flytta till ett område där katter är ett obligatoriskt innehav.
De verkar ju ändå vara helt likgiltiga för vad själva katten då den får springa omkring på stan utan tillsyn likt en 12.-årig gängkriminell.
Det är troligen lättare att få fred i Ukraina för att inte säga hela världen än att få en consensuslösning grannar mellan när det gäller katthållning.
Har du empati för katterna eller deras ägare?Nissens skrev:
Jag tycker det är jättetråkigt när en katt fångar en fågel och gör det jag kan för att minimera det för min egen katt på de sätt jag beskrivit.Nissens skrev:
Det är halmgubbar du kommer med. Om du tycker någon annan inte är djurvän så ger det dig inte frikort att vara djurplågare. Flera i tråden du kallar djurplågare har ju dessutom för tusan innekatter.Nissens skrev:
Det lustiga är att du skyller ifrån dig på andra men totalt strutsar vad du själv skrivit och gjort.
Du kan få ha åsikten att kattägare är djurplågare, jag har förstått det.
Men snacket om glykol och sno katter är djurplågeri och empatilöst vad du än tycker att jag är.