Nissens Nissens skrev:
Helt uppenbart fungerar det ju inte som det är i dag,
Det fungerar utmärkt och har alltid gjort så även om det naturligtvis finns olyckliga undantag från det normala.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det fungerar utmärkt och har alltid gjort så även om det naturligtvis finns olyckliga undantag från det normala.
Och funkar inte det, åker glykogen fram. @Nissens Är det Propylenglykol eller Etylenglykol du rekommenderar?

• Gilla
Anonymiserad 301532
  • Laddar…
Nissens
Intet Intet skrev:
Och funkar inte det, åker glykogen fram. @Nissens Är det Propylenglykol eller Etylenglykol du rekommenderar?
Tänker du använda glykol till något levande så är det bara att beklaga att du hamnat där.

• Gilla
Lazzeman
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Det är snarare det normala att kattägare fullständigt ignorerar vad de utsätter både människor och djur för. Tråden vittnar om det, och det stämmer helt med mina erfarenheter.

Dessutom tar de inget ansvar för sina handlingar, och förväntar sig att omgivningen tar hand om problemen de ställer till med.

Har du sett någon kattägare säga tex:
”jag ersätter självklart de dynorna mina katter förstört för dig”,
”jag ersätter dig självklart för det lidande du och din allergiska familj blivit utsatta för på grund av mitt handlande”,
”självklart betalar jag nätet och stängslet som behövs för att hålla borta min katt från er fastighet”
eller:
”jag är hemskt ledsen för det djurplågeriet jag utsatt alla dessa småfåglar för genom mitt handlande, eftersom jag känner stor empati för dessa stackars fåglarna så jag skall se till att det aldrig händer igen, eller åtminstone minska risken för det genom att sätta pingla/färgstarka halsband gjorda för att skrämma fåglar på min katt”

Detta borde vara det normala, men det kommer ALDRIG att hända.

• Haha
  • Gilla
Lazzeman och 1 till
  • Laddar…
M Miomin skrev:
Vi har många katter i kvarteret(5-6 st) som vi inte vill ha i trädgården. Prata med grannarna fungerar inte, de kommer fortsätta ha utekatter som gillar att hänga hos oss.

Vi har allergier. De ligger och fäller hår i utemöbler, går in om vi har balkongdörren öppen och bajsar på både altan och i pallkragarna.
Vi har i flera år testat spruta vatten etc men detta hjälper endast i några timmar.

Nu tänker vi bygga staket på en kortsida och höja befintligt staket på långsida med hjälp av spalje eller armeringsjärn(exempelvis enligt bild).

Vad behöver vi göra för att katterna inte ska klättra över. Staketet vi har nu är väldigt lågt så vi tror det blir stor skillnad av att höja, men jag vill försäkra mig om att välja rätt typ av staket.

Vi har en tät häck på en långsida och en kortsida som de inte går igenom när det finns enkelt "villa staket" i nederkant.

Förslagen är alltså:
Staket och grind på kortsida mot vår bilparkering, 180 cm högt. Här får vi bygga "vad vi vill".

Och sedan höja befintligt lågt staket mot grannen med spalje/armeringsjärn. Här måste det vara lite sikt igenom då denna grannen är nära inpå, men välvilligt inställt till extra höjd om vi kommer med snygga förslag.

Tankar och tips om typ av staket? Någon som lyckats bygga bort grannens katter?
Tyvär är katter otroligt klättriga av sig och är betydligt bättre än råttor på akrobatiska övningar. Men spänn upp svart elstängseltråd med ett 1 joulsaggregat där dom tar sig in och något av Granngården prepparat mot dom jävlarna. Huskatter dödar årligen 16 miljoner myggätande småfåglar, merparten under häckning så ungarna är inte medkännande.

• Gilla
Lazzeman
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tänker du använda glykol till något levande så är det bara att beklaga att du hamnat där.
Att du orkar tramsa vidare...
Det har länkats till äldre trådar där du förespråkat glykol på din tomt och det pratar du bort med att "gulligt att gräva fram 5 år gamla inlägg" som om det är preskriberat.

Det är inte kattägarna som är djurplågarna i den här tråden.

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det normala är hur något vanligtvis är, inte dina märkliga tankar om hur det borde vara.

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Det normala är hur något vanligtvis är, inte dina märkliga tankar om hur det borde vara.
Vet du vad ordet ”BORDE” betyder?

J
Nissens hamnar i samma liga som Trump. Säga nåt felaktigt och sen när det tas upp blåneka trots det är dokumenterat och säga något ännu galnare.

Ge glykol till katter är inte plågeri.
Men när någon annan (tror jag) ironiskt skriver något om det, fördöma den man själv skrivit.
Och också fördöma någon som har innekatt för vad andra kattägare kanske gjort.

Putin är pålitlig och ingen diktator. Zelensky är diktator. Lika galen är denna tråden.

Nissens för president?

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Nissens
J JohanLun skrev:
Nissens hamnar i samma liga som Trump. Säga nåt felaktigt och sen när det tas upp blåneka trots det är dokumenterat och säga något ännu galnare.

Ge glykol till katter är inte plågeri.
Men när någon annan (tror jag) ironiskt skriver något om det, fördöma den man själv skrivit.
Och också fördöma någon som har innekatt för vad andra kattägare kanske gjort.

Putin är pålitlig och ingen diktator. Zelensky är diktator. Lika galen är denna tråden.

Nissens för president?
Du har tappat det helt.
Du på med ditt förtal av någon helt obegriplig anledning.

Det är du som ansvarar för djurplågeri och försöker projicera det på andra. Jag är djurvän på riktigt.

Jag har aldrig någonsinn plågat något djur, och än mindre gett glykol till något. Det har du hittat på och det är märkligt att de låter dig hålla på att skriva sån dynga. Det skapar dålig stämning i tråden.

Jag är innerligt glad för att jag inte har det djurplågeri du orsakat på mitt samvete, det hade varit hemskt att leva med det.

• Gilla
Lazzeman
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Orkar inte beta igenom hela tråden med tjafs och djurplågare, men det här kan kanske vara något att fundera på?

[länk]

Jag har även sett staket där man har en rulle högst upp så katten inte får något fäste om den försöker hoppa men kan inte hitta det nu när jag letar.
Det var just det jag menade!

A Annika Abrahamsson skrev:
Det var just det jag menade!
Men ingen pratar att djurägare med sin djur påverkar människor/grannar och deras liv.
Alla bara tänker om djur nu i dagarna, jag tänker att alla hem djur måste ha sin plats utan påverkan andra människor. Vill ha katt hålla den hemma och gå promenad som hundägarna. Och jag bryr inte att katt har egen liv still.

Nissens Nissens skrev:
Du har tappat det helt.

Det är du som ansvarar för djurplågeri och försöker projicera det på andra. Jag är djurvän på riktigt.

Jag har aldrig någonsinn plågat något djur, och än mindre gett glykol till något. Det har du hittat på och det är märkligt att de låter dig hålla på att skriva sån dynga. Det skapar dålig stämning i tråden.

Jag är innerligt glad för att jag inte har det djurplågeri du orsakat på mitt samvete, det hade varit hemskt att leva med det.
Djurvän, säger du?
Inven risk att småfåglar dricker glykolen?
Skärmdump av diskussionsforumstråd om katter och glykol, med flera inlägg från olika användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Elektra
  • Laddar…
Josefjosef Josefjosef skrev:
Men ingen pratar att djurägare med sin djur påverkar människor/grannar och deras liv.
Alla bara tänker om djur nu i dagarna, jag tänker att alla hem djur måste ha sin plats utan påverkan andra människor. Vill ha katt hålla den hemma och gå promenad som hundägarna. Och jag bryr inte att katt har egen liv still.
Nissens Nissens skrev:
Det är snarare det normala att kattägare fullständigt ignorerar vad de utsätter både människor och djur för. Tråden vittnar om det, och det stämmer helt med mina erfarenheter.

Dessutom tar de inget ansvar för sina handlingar, och förväntar sig att omgivningen tar hand om problemen de ställer till med.

Har du sett någon kattägare säga tex:
”jag ersätter självklart de dynorna mina katter förstört för dig”,
”jag ersätter dig självklart för det lidande du och din allergiska familj blivit utsatta för på grund av mitt handlande”,
”självklart betalar jag nätet och stängslet som behövs för att hålla borta min katt från er fastighet”
eller:
”jag är hemskt ledsen för det djurplågeriet jag utsatt alla dessa småfåglar för genom mitt handlande, eftersom jag känner stor empati för dessa stackars fåglarna så jag skall se till att det aldrig händer igen, eller åtminstone minska risken för det genom att sätta pingla/färgstarka halsband gjorda för att skrämma fåglar på min katt”

Men så glada dom är över råttor och möss katterna har ihjäl.
Jag förstår, att alla inte tycker om djur.
En del gillar inte fåglar, rådjur som är i trädgårdarna...men nu har vi djur och djurplågare.

• Gilla
Voxan och 1 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Du har tappat det helt.
Om du bara slutar trampa runt i klaveret du klivit i så kan jag låta bli att kommentera det, men du fortsätter ju...
Nissens Nissens skrev:
Jag tycker du skapar dålig stämning med ditt katthat.

Det som Fredrik klippte in ovan. Har du INTE skrivit det Nissens?

OM du har skrivit det, VAD menade du med det?

Kan du helt enkelt inte bara erkänna att du skrivit detta och inte fortsätta förneka vad du skrivit?
Om du ångrar att du skrivit det räcker det att säga "ja det var jävligt dumt skrivet faktiskt, jag är ledsen för det, jag menade det inte"... Men det sitter väl väldigt långt inne. Bättre att neka till det... eller? Det står ju där i klartext!

Nissens Nissens skrev:
Vad är det du nu fantiserat ihop???
Jag har inte skrivit ett ont ord om katter eller att jag skall göra något mot dom. Du har livlig fantasi.
Nissens Nissens skrev:
Hade det inte hjälpt så vet jag inte vad jag hade gjort, men det hade nog varit något som inte är bra att skriva om här. 😉
Nissens Nissens skrev:
Det enda sättet är nog att ta bort katterna permanent.

Nissens Nissens skrev:
Jag "ansvarar för djurplågeri" - snacka om att förtala andra. Vad är det för djurplågeri jag gör? Jag vet att du tidigare skrivit att i princip alla som har en katt oavsett om det är en ute eller innekatt är djurplågare. Det är som att säga att alla som kör bil är mördare för att någon har kört på och dödat någon med en bil.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.