Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag såg honom för cirka 10 år sedan, en av två artister jag åkt till en festival för att se. Tyvärr kan jag bara konstatera att han redan då blivit gammal, mycket gammal. Hela spelningen var så död att jag plågade mig genom den.

Jag hade kunnat hitta tio artister på festivalen som jag hellre sett på tomten.

Troberg skrev:
Jag hade kunnat hitta tio artister på festivalen som jag hellre sett på tomten.
Kvinnliga kanske? :D

Troberg - Jag känner spontant att det borde vara dags för en lägesuppdatering! :D

Lång tråd som jag inte sett tidigare så mitt förslag kanske har varit uppe. Varför inte sätta upp skyltar i stil med "Alla medlemmar hälsas välkomna till Hells Angels klubbstuga". Jag skulle nog bada någon annanstans...:cool:

Inget nytt än, har varit upptagen med mer akuta frågor. I slutet av v26 så vet vi.

Jag har dock "infiltratörer" i P&L, så jag kommer att veta vilken info de går ut med.

Spännande, bara några veckor kvar nu alltså...

Det är ju så att man vill åka och bada lite bara för att ha något att läsa om. d^_^b

Nyfniken skrev:
Det är ju så att man vill åka och bada lite bara för att ha något att läsa om. d^_^b
Och så säger man att nån på byggahus.se sagt att man ska gå dit ;-)

Crebel skrev:
Och så säger man att nån på byggahus.se sagt att man ska gå dit ;-)
Ja, och så många som möjligt var det visst!

Har förresten skickat mail till P&L. Följande ordalydelse:

Som jag tidigare talat med er om så hade jag förra året stora problem med oönskad gäster på min mark (Tunaåstrand). Det kom 50-80 pers per dag, och när jag frågade dem så var de ditdirigerade av funktionärer på P&L efter att ha frågat om badplats. Mina skyltar, cirka 50 st, antog inkräktarna att de inte gällde för P&L-besökare, eftersom de hade blivit ditdirigerade av funktionärer på P&L.

Detta orsakade mycket obehag för mig, det är inte kul att ha främlingar på sin veranda och behöva springa och jaga bort folk från sin mark. Det orsakade också en hel del nedskräpning, vilket fyllde min soptunna vid en olämplig tidpunkt. Även en del skador förekom, exempelvis brännmärken efter engångsgrillar i gräsmattan och på altanen (med tillhörande brandrisk…). Det gjorde också det svårt för mig att delta i P&L, och jag missade flera bra spelningar för att jag fick stanna hemma för att jaga bort inkräktare tills framåt kvällen.

Att detta händer är naturligtvis inte acceptabelt. Jag uppmanar er därför, i starka ordalag, att informera er personal om att Tunaåstrand inte är en allmän badplats. Detta gäller all personal, inte enbart informationsdisken. Förra året så gick informationen (efter upprepade påtryckningar) enbart ut till informationsdisken, vilken inte var representerad på campingen, och det är på campingen som folk i första hand frågar efter badplats.

Jag kommer inte att acceptera att P&L fortsätter använda min mark utan min tillåtelse för att främja sin affärsverksamhet. Det är därför viktigt för P&L att reda ut problemen i sin organisation och se till att personalen lämnar ut korrekt information. Jag avser därför, för att främja detta, att låta Securitas avvisa inkräktare samt registrera incidentrapporter, och att konsekvent göra en polisanmälan för varje intrång på min mark, riktad mot P&L. Om det visar sig vara problem även i år så avser jag även att tala med Borlänge kommun för att få kravet på respekt för privat mark inskriven som ett villkor i den upplåtelse av allmän platsmark som kommunen beviljar festivalen.

Jag hoppas att festivalen detta år kan respektera min hemfrid och min mark. Jag hoppas ni förstår att det inte är speciellt kul att få sitt hem invaderat på detta sätt, och det är inte heller kul för de festivalbesökare som i god tro kommit till min mark för att där bli avvisade som inkräktare.

Det är ju så att man vill åka och bada lite bara för att ha något att läsa om.
Trevliga människor härifrån får gärna titta förbi (fast helst då på förmiddagarna när jag är hemma).

När skickade du mailet Troberg? Och till vem/vilka på P&L?

Antar du inte fått något svar...

Någon vecka sedan, tror jag. Gick till adressen på deras website. Inget svar.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om hur/om det hamnar hos rätt person. De har fått det, resten är deras ansvar. Jag har gjort vad som kan begäras av mig.

Mikael_L
Jag tycker du borde skickat det med vanlig post istället.
Och gärna med mottagningsbevis också.

Och låtit någon rätt trovärdig person bevittna att det är rätt brev du la i kuvertet innan du klistrar igen det och lämnar det över disken.

DÅ har du verkligen gjort allt som du kan göra.

Jo, egentligen, men jag är för lat för det...

För att travestera Lars Norén: "Lättja bor granne med Kaos" ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.