20 555 läst ·
33 svar
21k läst
33 svar
Obesiktad oljetank
Jag grävde fram skiten mha grävmaskin, lät sita göra rent och sätta den ur drift, och skottade igen hålet. In med papprena till kommunen och sedan var saken ur världen. Grävmaskinen var självkostnadspris på, rengöringen har jag för mig att den kostade 3000:-, och vi hade tur: tanken låg ungefär där vi misstänkte. 2meter ner under gräsmattan... Men det blev i alla fall bara ETT stort hål istället för att vi var tvungna att gräva upp hela tomten.
Jag tyckte det var enklast att ta hand om skiten, men rent juridiskt sett så borde jag naturligtvis inte vara ansvarig för det. Som tur är så är köparen vettig också (än så länge...peppar,peppar) och har inte fått för sig att gå på om allt möjligt skit bara för att jag redde ut ett bekymmer. En del tar ju hela handen om man sträcker fram ett finger...
Klicka här för att svara