2 121 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Obefintligt fall?
Hej,
Nu har vi mätt o tittat. Entreprenören har obefintligt fall i vissa delar av badrummet. Vad vi kan se eller mäta är det dock inte bakåtfall, vilkiet skulle vara jobbigt (som tur är!) MEN han har haft dit avjämningsmassa och primer samt ångspärr VS 20 (lip).
Kan man lägga mer material för att bygga fall nu? eller är det för sent?
Hur allvarligt är 0-fall egentligen?
Vi har golvvärme och fall vid golvbrunn var ok.
Nu har vi mätt o tittat. Entreprenören har obefintligt fall i vissa delar av badrummet. Vad vi kan se eller mäta är det dock inte bakåtfall, vilkiet skulle vara jobbigt (som tur är!) MEN han har haft dit avjämningsmassa och primer samt ångspärr VS 20 (lip).
Kan man lägga mer material för att bygga fall nu? eller är det för sent?
Hur allvarligt är 0-fall egentligen?
Vi har golvvärme och fall vid golvbrunn var ok.
Det är inte särskilt allvarligt, men det är ett avsteg från BBV om det inte är fall där det kan förekomma utspillning av vatten. Det går att åtgärda även nu, helst genom att man skrapar bort det mesta av ångspärren och sedan spacklar på nytt.
Åsa du kanske skulle anlitat firman som var hos mig och fixade en försäkringsskada i köket för några år sedan. Firman var en av Stockholms största golvfirmor och det tog nästan ett år :eek:
Efter att ha bytt golvbjälkar, bottenstock och lagt nytt spån fick de flytspackla köksgolvet.
Där kan man snacka om fall, lade man en kula på golvet så rullade den iväg. :eek:
Bara över dörröppningen var det mer än en cm fel så det doldes med en bred metallist mellan hall och kök.
Diskbänken lutade så mycket att kakelfogen syntes i ena änden och doldes i den andra.
Under köket (i källaren) fick jag kassera en toppmatad tvättmaskin efter att vreden var fulla med grus. Taket i källaren........ o.s.v .
//Stefan
Efter att ha bytt golvbjälkar, bottenstock och lagt nytt spån fick de flytspackla köksgolvet.
Där kan man snacka om fall, lade man en kula på golvet så rullade den iväg. :eek:
Bara över dörröppningen var det mer än en cm fel så det doldes med en bred metallist mellan hall och kök.
Diskbänken lutade så mycket att kakelfogen syntes i ena änden och doldes i den andra.
Under köket (i källaren) fick jag kassera en toppmatad tvättmaskin efter att vreden var fulla med grus. Taket i källaren........ o.s.v .
//Stefan
Japp, tyvärr är det så.jon_h skrev:
Därför brukar jag kolla detta när plattan är gjuten. Då finns det fortfarande möjligheter att spackla upp och fixa till.
När väl klinkern är på plats (som vid slutbesiktningen) så blir det oftast tal om ekonomisk kompensation istället.
Klicka här för att svara