Hej, vad är det här som jag har tagit ur mitt gamla element som stått och pumpat värme och inte gått att stänga av?. Jag hade en tanke om att skapa möjlighet att stänga av det därför plockade jag bort det som fanns. Vad behöver jag införskaffa tror ni? Och vad är det jag plockat ur?

• Närbild av en avmonterad termostatventil på en radiator med blommigt tapet i bakgrunden
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vattenrörskoppling mot en blommig tapetbakgrund.
    Skapa konto
  • Metallisk radiatorknopp på en vit fönsterbräda med skalad färg och tapet i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Dörrspärr och fjäder på ett fönsterbleck med flagnande färg och tapet i bakgrunden
    Skapa konto
  • Dörrstängarfjäder med justerbar ände på en vit tröskel.
    Skapa konto
Det satt väll i alla fall en del till utanpå?
Hur ser den delen ut?

Bild 3-5 visar själva termostatgivaren (samt en fjäder).

Inne i hålet på bild 1 & 2 sitter ett stift som termostatgivaren ska trycka mot.
Genom att skruva bort muttern som håller ”hylsan” ((delar av) termostaten) mot ventilhuset så går det att mäta vilken diameter met är på gängan samt se hur packboxen ser ut.

Demmpa Demmpa skrev:
Det satt väll i alla fall en del till utanpå?
Hur ser den delen ut?

Bild 3-5 visar själva termostatgivaren (samt en fjäder).

Inne i hålet på bild 1 & 2 sitter ett stift som termostatgivaren ska trycka mot.
Genom att skruva bort muttern som håller ”hylsan” ((delar av) termostaten) mot ventilhuset så går det att mäta vilken diameter met är på gängan samt se hur packboxen ser ut.
När jag skruvar av den stora muttern så kommer det vatten! Så jag skruvade på den igen :D

Tänker att jag kanske behöver tömma systemet före jag går vidare? Jag hade hoppats på att kunna hitta ett nytt vred utan detta. Det som fanns utanpå var borta när vi flyttade in så jag vet inte riktigt vad jag skall köpa.
Om jag mäter med skjutmått inne vid muttern är det 2,1 cm. Stiftet fjädrar fram och tillbaka när jag testar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.