Hejsan!
Newbie på elements
Jag hade tänkt byta ut den gamla vackra radiatorventilen för att montera in en ny radiatortermostat för att få lite ordning på temperaturen i sovrummet.
Det jag undra är om någon genom att kika på fotot kan avgöra vilket ventilhus som passar och vart man kan köpa en sådan?
Vilken info behöver man annars för att veta vad som skall passa?
Jag hade tänkt koppla in "ENERGISPARREGULATOR K" från Conrad
http://www.conrad.se/ENERGISPARREGU...nrad-swe&pi=560307&ci=SHOP_AREA_34153_0812040
Tack och bock!
/M
Newbie på elements
Jag hade tänkt byta ut den gamla vackra radiatorventilen för att montera in en ny radiatortermostat för att få lite ordning på temperaturen i sovrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det jag undra är om någon genom att kika på fotot kan avgöra vilket ventilhus som passar och vart man kan köpa en sådan?
Vilken info behöver man annars för att veta vad som skall passa?
Jag hade tänkt koppla in "ENERGISPARREGULATOR K" från Conrad
http://www.conrad.se/ENERGISPARREGU...nrad-swe&pi=560307&ci=SHOP_AREA_34153_0812040
Tack och bock!
/M
Hej Dom serierna som dom hänvisar till kan nog bli problem att passa till ditt ventilhus och då skulle jag nog byta hela radiatorventilen.Är det bara den ställbara tidställningen du är ute efter typ nattsänkning.Det finns ju centralstyrning typ danfoss link och måste du ändå byta radiatorventilen kanske det kan vara ett intressant alternativ.
Ok, tackar för info!
Jag har mätt diametern till ca 21mm så det borde enligt sidan 6 i Rot Boken ge 1/2"
På sidan 17 ser det ut som RSK 480 57 11 borde passa?
Hmm, eftersom man antagligen måste tappa ner systemet också kanske detta blir överkurs för mig.....
Om någon har tips på bra rörmok i södra Stockholm så får ni gärna messa mig
Jag har mätt diametern till ca 21mm så det borde enligt sidan 6 i Rot Boken ge 1/2"
På sidan 17 ser det ut som RSK 480 57 11 borde passa?
Hmm, eftersom man antagligen måste tappa ner systemet också kanske detta blir överkurs för mig.....
Om någon har tips på bra rörmok i södra Stockholm så får ni gärna messa mig
Klicka här för att svara