I ItWasntMe skrev:
om jag ska vara vara ärlig och bara gissa hur detta känns, så är det du som velat ha detta så billigt som möjligt. Och då menar jag biiiiiligt. Du svarar inte ens på frågorna om det är gästarbetare du haft inne en dag.
Du har fått vad du betalar för helt enkelt. Med tanke på att det är klisterlappar..... på varenda bräda så är det sannolikt att du anlitat kringresande folk som oftast handlar på bauhaus.
Skarven på bild 3 är såklart utom all kritik, samt att det såklart alltid ska skruvas med två skruv.
Med tanke på att detta har gjorts på en dag, inklusive hämtat materialet, så är detta precis vad du får på ett dagsarbete.
Självklart förväntar man sig som kund ett bra jobb när man beställer ett arbete. Men när priset har större betydelse än att få det bra gjort, då får du helt enkelt förvänta dig ett arbete som bara är okej, och inget mer.

Bärlinan ligger för högt vid balkongdörren , så ni kommer få problem med snö och vatten framöver. Samt så kommer vattnet studsa från trallen mot fasaden och från utkastaren. Borde ligga plåt vid balkongdörren. Och ska det vara riktigt gjort, så borde det även ligga plåt mot fasaden och trallen med, när trallen ligger så högt upp mot putsen. Alternativt skulle det lämnas mer mellanrum mellan trall och fasad.
För det första, om du hade läst vad jag skrivit och vad andra skrivit så har jag tagit en offert baserat på både pris och tillgänglighet. Då prisskillnaden so sagt I te var stora fick tillgängligheten vinna.
Vi har också konstaterar att det inte är kringresande eller svartarbete, det står tydligt lite längre upp att jag använt ROT. För övrigt så undanbeder jag faktiskt alla former av rasistiska antydningar, tack.

Vidare, vilka problem ksn jag få av denna höjd på trädäcket? Förutom då det uppenbara att när snö ligger mer än ett tunt lager så kanske det blir svårt att öppna altandörren. Vad mer som skukke vara ett riktigt problem?
Förresten, det där är väl ingen utkastare utan det leder till dagvattenhanteringen i marken, alltså det är bara ett galler som ska hålla typ löv och dylikt borta? Tittade senast igår när det regnade, såg inga potentiella problem.

• Gilla
Sockerhög
  • Laddar…
I ItWasntMe skrev:
klart de kan. Det är trä.
Okej, kan vi istället komma till konsensus, ska det varq/bli sprickor eller inte? Det verkar ju vara det som flest här ibte verkar vara överens om!

Dvillan
Såhär menade jag med mitt inlägg ang. plåt i dörren:

• Närbild av en dörrtröskel med synlig plåtdetalj mellan inomhus parkettgolv och utomhus trall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dvillan Dvillan skrev:
Jag köper att det kunde varit lite längre ned om det vsr det du menade

• Dörrtröskel i trä med en öppen dörr och synliga skruvhuvuden och en sko innanför dörren.
    Skapa konto
Nu känner jag att jag fått en hel del fakta, åsikter och tips. Tack!
Hantverkarna kommer på måndag så nog ska detta lösas, på något sätt. Annars blir de inga pengar till dem bara :)

Dvillan Dvillan skrev:
precis, så ska det se ut. Alternativt rak plåt ner bakom trallen.

optimum
Ber om ursäkt om du mår dåligt av våra kommentarer men det är inga hantverkare som kommer igen. Det är klåpare som inte borde hålla på med sådant här.
J joksi skrev:
Nu känner jag att jag fått en hel del fakta, åsikter och tips. Tack!
Hantverkarna kommer på måndag så nog ska detta lösas, på något sätt. Annars blir de inga pengar till dem bara :)

optimum optimum skrev:
Ber om ursäkt om du mår dåligt av våra kommentarer men det är inga hantverkare som kommer igen. Det är klåpare som inte borde hålla på med sådant här.
Ännu bättre för mig, om jag får det gratis! :)
Men jag tror de kommer.

• Gilla
StaffanNiklasson
  • Laddar…
Idag kom så hantverkarna och vi landade i att de kommer byta ut ca 15 brädor imorgon, de med större sprickor samt de som lyft sig, och givetvis skruva dit alkt som missats. De kommer även fixa avslutet på kortsidan, den biten som allra flest anmärkte på.

Jag anmärkte också på att vi faktiskt kom överens om att sprida ut skarvarna oregelbundet över ytan, men trots det så försvarar de sig med att de skulle tagit mycket längre tid och mer virkesåtgång att lägga brädorna omlott. Jag valde att kompromissa på den punkten då jag inser att de måste lägga om hela golvet igen, även om jag sa att det är ju ert problem om ni prissätter fel, men stämmer det verkligen vad de säger ?

J joksi skrev:
Idag kom så hantverkarna och vi landade i att de kommer byta ut ca 15 brädor imorgon, de med större sprickor samt de som lyft sig, och givetvis skruva dit alkt som missats. De kommer även fixa avslutet på kortsidan, den biten som allra flest anmärkte på.

Jag anmärkte också på att vi faktiskt kom överens om att sprida ut skarvarna oregelbundet över ytan, men trots det så försvarar de sig med att de skulle tagit mycket längre tid och mer virkesåtgång att lägga brädorna omlott. Jag valde att kompromissa på den punkten då jag inser att de måste lägga om hela golvet igen, även om jag sa att det är ju ert problem om ni prissätter fel, men stämmer det verkligen vad de säger ?
Nu är det som det är och du blir nog skapligt nöjd. Trädäcket kommer funka men vilken glad amatör som helst hade nog gjort det snyggare. Jaja, det blir väl bra då efter omständigheterna.

Och angående skarvar så är väl svaret att det beror på. Men om nu kunden vill ha det mer utspritt så är det inga problem att lösa såklart. De har ju i alla fall inte satt två skarvar på raken vilket hade varit ännu värre :) Däremot är det ju helt klart och tydligt att just den detaljen som du faktiskt hade en åsikt och en begäran om inte uppfylldes. Men att du har haft med klåpare att göra är ju uppenbart sedan länge så det är väl bara att få det avklarat så smidigt som möjligt.

Ta en översiktsbild när det är klart. Kan vara intressant. Tror bara jag sett detaljbilder än så länge.

M mickeselvin skrev:
Nu är det som det är och du blir nog skapligt nöjd. Trädäcket kommer funka men vilken glad amatör som helst hade nog gjort det snyggare. Jaja, det blir väl bra då efter omständigheterna.

Och angående skarvar så är väl svaret att det beror på. Men om nu kunden vill ha det mer utspritt så är det inga problem att lösa såklart. De har ju i alla fall inte satt två skarvar på raken vilket hade varit ännu värre :) Däremot är det ju helt klart och tydligt att just den detaljen som du faktiskt hade en åsikt och en begäran om inte uppfylldes. Men att du har haft med klåpare att göra är ju uppenbart sedan länge så det är väl bara att få det avklarat så smidigt som möjligt.

Ta en översiktsbild när det är klart. Kan vara intressant. Tror bara jag sett detaljbilder än så länge.
Ja jag blir nöjd så länge sprickorna fixas och allt sitter fast. Tycker det ser ut som ett trädäck :)
Nedan har du helhetsbilder.

• Helhetsbild av ett nybyggt trädäck bredvid en trädgård med möbler och blommor.
    Skapa konto
  • Nybyggt trädäck vid en enfamiljshusfasad med blomkrukor och utemöbler.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
J joksi skrev:
Ja jag blir nöjd så länge sprickorna fixas och allt sitter fast. Tycker det ser ut som ett trädäck :)
Nedan har du helhetsbilder.
Ser ju ändå bra ut från lite håll :)

Med lite möbler och annat kommer du aldrig tänka på det ändå...

Blir kanonbra! Snyggt. (y)

• Gilla
joksi
  • Laddar…
ja, det blir betydligt mer virkesåtgång.. och eftersom du verkar jaga pris, men även vill ha en perfektion som inte står i parritet med priset, så blir det en omöjlig ekvation.
Beroende på trädäckets form, samt pris, så brukar man antingen lägga varannan skarv, det som du har, eller så lägger man skarv på regel 1 sen 2 och sen 3. Sen börjar man om, så det ser ut som en trappa kan man säga.
Men som sagt, beror på trädäckets utformning och längd. Är däcket under 6m, så beställer man en längd som inte behövs skarvas.

Äh, är ju bara att lägga det fallande. För sent nu, men hade någon tänkt efter före så...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.