92 919 läst ·
180 svar
93k läst
180 svar
Nytt tak av firma. Skulle ni acceptera detta "slutresultat"?
Såna amatörer som kladdat på ditt tak Jono. Tur att du bara betalat materialet men jag är rädd att om du betalat det via takfirman så har de kickback rabatt på materialet (typ ”Ahlsellrabatt”) och kan få hyfsad täckning för löner. Då minskar deras incitament att följa en oberoende kontrollants bedömning och korrigera och färdigställa. Är det så kommer de inte att göra sig anträffbara.
Nu är det som det är och inga onödiga sorger ska ältas över jul. Jag hoppas du får ordning på det här så du kan få slippa såna här tråkiga grejer.
Nu är det som det är och inga onödiga sorger ska ältas över jul. Jag hoppas du får ordning på det här så du kan få slippa såna här tråkiga grejer.
Den kommentaren var ett lågvattenmärke även för Byggahus.. Nog för att flertalet TS på byggahus faktiskt har fel - men just här har hen ju inte det.I ItWasntMe skrev:
Hur tycker du man skall agera om man råkar ut för en riktig bedragare - som i det här fallet...
Beror väl på hur man ser det. Min erfarenhet är att det ofta är TS som är den besvärliga grannen, att det är TS som varit den jobbiga parten i ett affärsförhållande, att TS ofta vill ha något som TS inte har rätt till eller att TS rätt och slätt är ett troll.Alfredo skrev:
Finns sålart undantag där TS faktiskt ärligt säker stöd och hjälp.
Har du sett bilderna?Slottsbäcksväktarn skrev:Beror väl på hur man ser det. Min erfarenhet är att det ofta är TS som är den besvärliga grannen, att det är TS som varit den jobbiga parten i ett affärsförhållande, att TS ofta vill ha något som TS inte har rätt till eller att TS rätt och slätt är ett troll.
Även om många verkar vilja missförstå dig så tror iaf jag att jag förstår dig, dvs att du anser att TS är den som ärligt söker stöd och hjälp. Förstår faktiskt inte hur man på något sätt skulle kunna tro att du menar att TS är ett troll om man inte vill missförstå…Slottsbäcksväktarn skrev:Beror väl på hur man ser det. Min erfarenhet är att det ofta är TS som är den besvärliga grannen, att det är TS som varit den jobbiga parten i ett affärsförhållande, att TS ofta vill ha något som TS inte har rätt till eller att TS rätt och slätt är ett troll.
Det är väl så det är på byggahus...P PHPersson skrev:
Ser ut som fotplåten ligger uppe på sista läkten. Den skall ligga under ströläkten. Sen ska papp/duk dras överlappa ner på fotplåten. Det ska även sitta en duk under fotplåten. Det går bra att sätta två plåtar dock, en vanlig fotplåt, sen en till plåt för att dölja läkten.J jono0911 skrev:Jaså? Jag är tacksam för all input jag kan få så du får gärna utveckla det där. Jag är ingen snickare/takläggare (då hade jag givetvis lagt taket själv...) men jag har en hjärna, och jobbar med standarder och normer inom andra områden dagligen så det är inte speciellt svårt att se när något ser galet ut.
Har insett detta efter att ha lagt nytt tak.
När man står på backen och kikar in ovan hängrännorna lyser det vitt trä (läkt).
Luftigt o bra.
Har en färgspruta som ska laddas med svart färg till våren...
Ja, ja.. jag har inget insekts- eller fågelskydd.
När man står på backen och kikar in ovan hängrännorna lyser det vitt trä (läkt).
Luftigt o bra.
Har en färgspruta som ska laddas med svart färg till våren...
Ja, ja.. jag har inget insekts- eller fågelskydd.
Kanske bättre att sätta ett insekt/fågelskydd så löser du två problem på en gång? Å andra sidan kanske kemikalierna i färgen du sprutar har ihjäl en del organismerH Hybro skrev:
Har inte haft några problem senaste två åren... Inte tidigare heller för den delen.P PHPersson skrev:
Beror väl på att taket/huset är såpass bra att vare sig insekter eller fåglar trivs.
Tänk om kemikalierna funkar som godis?
.