H Hybro skrev:
Nu hänger jag inte med.
Menar du att alla pannor över hela taket är felvända?

Är det ens möjligt?
Inte felvända men sista raden sticker ut ~1dm för mycket vilket gör att regnvatten missar takavvattningen..

Jo, det såg jag.

A
Betongpannor har en klack i nedre kanten denna bör gå förbi skyddsplåten, ja man kunde säkert höjt pannraden några cm eller så..
Men det går inte lägga pannorna så att dom slutar ovanpå skyddsplåten..

Rejäl skrev:
Betongpannor har en klack i nedre kanten denna bör gå förbi skyddsplåten, ja man kunde säkert höjt pannraden några cm eller så..
Men det går inte lägga pannorna så att dom slutar ovanpå skyddsplåten..
Går gör det såklart genom att tex slipa ner klackarna.

A
P PHPersson skrev:
Går gör det såklart genom att tex slipa ner klackarna.
Testa och sedan gå på det så kommer de flesta pannorna spricka..
Dumheter det är ingen som gör..

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Jag har raderat 16 inlägg med tjafs. Acceptera att ni tycker olika eller fortsätt diskussionen via pm, tack.

/Moderator

• Gilla
  • Älska
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Sa inget indirekt, det är din helt egna tolkning.
Nej det framgår väldigt tydligt i din post att det som står i anvisningen är det som gäller, och vad som annars kan hända av hur ”en del snickare” gör inte är relevant. Jag menar tvärtom att man både kan följa anvisning och göra fult. Förstår inte hur du nu skall slingra dig ur nedanstående citat.

Skärmdump av forumdiskussion om snickeri, betydelsen av instruktioner och användarens profilbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara en kort uppdatering för den nyfikne. Det har inte hänt så mycket sedan strax innan jul, förutom att de (franchiseägaren) i början av förra veckan skickade ut en påminnelse på slutfakturan (vilket de tidigare sade ej skulle ske) samt plockade ner ställningen. Jag har kontrat med att fråga om de anser att uppdraget är avslutat samt om de anser att arbetet är fackmässigt utfört men har ej fått något svar nu på en vecka, så kommunikationen fortsätter ungefär lika illa som det gjort ända sedan offerten skrevs under.

• Ledsen
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Fortsätt gärna att uppdatera oss, ska bli intressant att se hur dom kommer göra. Hoppas att dom fixar till allt som är fel.

• Gilla
jono0911
  • Laddar…
Absolut, kommer inte sluta uppdatera så länge ärendet lever och beroende på hur de hanterar det så får vi se om jag röjer företagens identiteter eller ej. För tillfället händer det dock som sagt inte så mycket förutom att jag sitter och skriver ett bestridande av fakturan då jag i e.m. fick en påminnelse från Fortnox också med påminnelseavgift och dröjsmålsränta så antar det är dags att bestrida.

• Gilla
Farstatjej90 och 2 till
  • Laddar…
Fråga om Du får betalt om Du rekommenderar dem.

Du har ju redan bilder och erfarenheter så det räcker.

Men få det skriftlig i så fall!

• Haha
jono0911
  • Laddar…
Har vi nån uppdatering på detta?

• Gilla
lob
  • Laddar…
Nu är vi jättenyfikna 🐑

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.