Nu när det gått några månader, hur funkar det med kährs ask alabaster i köket? Tål det spill och nötning bra? Bra kvalitét? Vi har valt samma golv till vårt kommande kök (hela huset faktiskt...) trots varningar om att vita golv är en dålig idé 
MattiasT skrev:
Jo då det funkar bra, man får dammsuga varje dag. Men det är de värt
Allt gick bra när jag la in de, MEN var väldigt försiktig med fasen på sj tramp utan, väldigt lätt att färgen släpper
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jo man blir enormt inspirerad!
Bor själv i "nybyggt" hus (tre år nu, vad tiden går :| ),
och köket är ännu inte klart.
Sådana här reportage sporrar definitivt till att man tar nya tag och får dit de sista pusselbitarna.
Bor själv i "nybyggt" hus (tre år nu, vad tiden går :| ),
och köket är ännu inte klart.
Sådana här reportage sporrar definitivt till att man tar nya tag och får dit de sista pusselbitarna.
KnockOnWood skrev:
Hahah det är så konstigt, känner en hel del som har bytt kök, men dom är fort inte klara, kan fattas passbitar/golvlist osv,
Det är bara 1liten sak kvar men den kommer aldrig upp:/
Undrar vad det beror på?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
ja nu har köket suttit upp sen 2012, så nu går jag i tankarna att måla om de
Funderar på att spara valnöten och måla alla dekorsidor, luckor i svart.. vad tror ni om de?
kan det bli snyggt eller inte
?
Funderar på att spara valnöten och måla alla dekorsidor, luckor i svart.. vad tror ni om de?
kan det bli snyggt eller inte
ja det är roligt "nästan" alltid
i början på veckan så gick de hål i en slang på diskmasnkine, så nu måste jag riva ut golvet iköket
golvet är knappt 3år...
fick som svar från mitt försäkringsbolag, att åka å handla det jag behöver ha, å sedan skicka in kvitton till dom... hoppas dom tänker på att det blir en hel del saker som åker, inte bara golv, lister, socklar, tapeter, ja listan blir ju lång.. jag slipper självrisken om jag gör allt arbete själv, vilket är skönt att slippa de,,, sparar 3000kr på de..... MEN det bästa hade varit om de aldrig hänt
i början på veckan så gick de hål i en slang på diskmasnkine, så nu måste jag riva ut golvet iköket
fick som svar från mitt försäkringsbolag, att åka å handla det jag behöver ha, å sedan skicka in kvitton till dom... hoppas dom tänker på att det blir en hel del saker som åker, inte bara golv, lister, socklar, tapeter, ja listan blir ju lång.. jag slipper självrisken om jag gör allt arbete själv, vilket är skönt att slippa de,,, sparar 3000kr på de..... MEN det bästa hade varit om de aldrig hänt
Fast 3000 spänn är inte många timmars arbete. Känns som att försäkringsbolaget gjorde en bra deal där... Tycker du ska äska mer ersättning än så för att du gör jobbet, kör bort sopor, städar osv.berne88 skrev:ja det är roligt "nästan" alltid
i början på veckan så gick de hål i en slang på diskmasnkine, så nu måste jag riva ut golvet iköketgolvet är knappt 3år...
fick som svar från mitt försäkringsbolag, att åka å handla det jag behöver ha, å sedan skicka in kvitton till dom... hoppas dom tänker på att det blir en hel del saker som åker, inte bara golv, lister, socklar, tapeter, ja listan blir ju lång.. jag slipper självrisken om jag gör allt arbete själv, vilket är skönt att slippa de,,, sparar 3000kr på de..... MEN det bästa hade varit om de aldrig hänt
Anj skrev:
ja.... får ta upp fråga med dom, Det golvet jag la in nu, är de som jag hade i min matsal, tänkte lägga in ett annat i matsalen i stället, som försäkringsbolaget får betala.
Frågan är om man kan kräva mer ersättning, då det är som du säger, städa, slitage på verktyg, hyra kärra osv, sen är golvet jag köpt mkt billare än det som låg där innnan, så där gör dom en vinst och, men tror inte jag kan kräva någont på de? då det är mitt val
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


