Totem skrev:
Jag gillar stilen på köket. Skulle kunna passa i vårt hus också.
Det får jag tacka för.... Tyckte sj att de kunde vara roligt/snyggt å inte bara ha vitt överallt:)
 
Nu när det gått några månader, hur funkar det med kährs ask alabaster i köket? Tål det spill och nötning bra? Bra kvalitét? Vi har valt samma golv till vårt kommande kök (hela huset faktiskt...) trots varningar om att vita golv är en dålig idé :cool:
 
MattiasT skrev:
Nu när det gått några månader, hur funkar det med kährs ask alabaster i köket? Tål det spill och nötning bra? Bra kvalitét? Vi har valt samma golv till vårt kommande kök (hela huset faktiskt...) trots varningar om att vita golv är en dålig idé :cool:


Jo då det funkar bra, man får dammsuga varje dag. Men det är de värt:)

Allt gick bra när jag la in de, MEN var väldigt försiktig med fasen på sj tramp utan, väldigt lätt att färgen släpper
 
Grymt snyggt kök, sådana här trådar är ju det roligaste som finns!
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
AndersI skrev:
Grymt snyggt kök, sådana här trådar är ju det roligaste som finns!
Det var roligt att höra, tackar för det
 
Jo man blir enormt inspirerad!

Bor själv i "nybyggt" hus (tre år nu, vad tiden går :| ),
och köket är ännu inte klart.

Sådana här reportage sporrar definitivt till att man tar nya tag och får dit de sista pusselbitarna.
 
KnockOnWood skrev:
Jo man blir enormt inspirerad!

Bor själv i "nybyggt" hus (tre år nu, vad tiden går :| ),
och köket är ännu inte klart.

Sådana här reportage sporrar definitivt till att man tar nya tag och får dit de sista pusselbitarna.



Hahah det är så konstigt, känner en hel del som har bytt kök, men dom är fort inte klara, kan fattas passbitar/golvlist osv,
Det är bara 1liten sak kvar men den kommer aldrig upp:/

Undrar vad det beror på?
 
KnockOnWood skrev:
Jo man blir enormt inspirerad!

Bor själv i "nybyggt" hus (tre år nu, vad tiden går :| ),
och köket är ännu inte klart.

Sådana här reportage sporrar definitivt till att man tar nya tag och får dit de sista pusselbitarna.




Har du gjort klart köket ännu😛?
 
berne88 skrev:
Har du gjort klart köket ännu?
Nästan, Blir klart till jul!

Men jag säger inte vilken. Sitt inte uppe och vänta :screwy:
 
ja nu har köket suttit upp sen 2012, så nu går jag i tankarna att måla om de:)

Funderar på att spara valnöten och måla alla dekorsidor, luckor i svart.. vad tror ni om de?

kan det bli snyggt eller inte:) ?
 
KnockOnWood skrev:
Nästan, Blir klart till jul!

Men jag säger inte vilken. Sitt inte uppe och vänta :screwy:
nu måste du va färdig i alla fall=) ? heheheh
jag ska ju böra med V2 nu av mitt kök.... men det är både fri villigt, men samtidigt inte:(
 
ja det är roligt "nästan" alltid



i början på veckan så gick de hål i en slang på diskmasnkine, så nu måste jag riva ut golvet iköket:( golvet är knappt 3år...

fick som svar från mitt försäkringsbolag, att åka å handla det jag behöver ha, å sedan skicka in kvitton till dom... hoppas dom tänker på att det blir en hel del saker som åker, inte bara golv, lister, socklar, tapeter, ja listan blir ju lång.. jag slipper självrisken om jag gör allt arbete själv, vilket är skönt att slippa de,,, sparar 3000kr på de..... MEN det bästa hade varit om de aldrig hänt
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Roligt nästan jämt, byta golv efter 3år:(
Plus nya tapeter... 3gången nu:( börjar bli dyrt att ha kök nu:/
 
berne88 skrev:
ja det är roligt "nästan" alltid



i början på veckan så gick de hål i en slang på diskmasnkine, så nu måste jag riva ut golvet iköket:( golvet är knappt 3år...

fick som svar från mitt försäkringsbolag, att åka å handla det jag behöver ha, å sedan skicka in kvitton till dom... hoppas dom tänker på att det blir en hel del saker som åker, inte bara golv, lister, socklar, tapeter, ja listan blir ju lång.. jag slipper självrisken om jag gör allt arbete själv, vilket är skönt att slippa de,,, sparar 3000kr på de..... MEN det bästa hade varit om de aldrig hänt
Fast 3000 spänn är inte många timmars arbete. Känns som att försäkringsbolaget gjorde en bra deal där... Tycker du ska äska mer ersättning än så för att du gör jobbet, kör bort sopor, städar osv.
 
  • Gilla
berne88 och 1 till
  • Laddar…
Anj skrev:
Fast 3000 spänn är inte många timmars arbete. Känns som att försäkringsbolaget gjorde en bra deal där... Tycker du ska äska mer ersättning än så för att du gör jobbet, kör bort sopor, städar osv.


ja.... får ta upp fråga med dom, Det golvet jag la in nu, är de som jag hade i min matsal, tänkte lägga in ett annat i matsalen i stället, som försäkringsbolaget får betala.

Frågan är om man kan kräva mer ersättning, då det är som du säger, städa, slitage på verktyg, hyra kärra osv, sen är golvet jag köpt mkt billare än det som låg där innnan, så där gör dom en vinst och, men tror inte jag kan kräva någont på de? då det är mitt val
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.