Hej,

sprang på den här sidan och tänkte se om det fanns råda att få här :)

Jag titta på att bygga ett nytt, mindre hus på min sommarstugetomt.
Tomten är lite besvärlig men har underbar utsikt mot havet och jag vill ta
vara på den.
Två alternativ stötes och bötes just nu:

* Ett enplans mindre hus förslagsvis mellan 90-110 kvm. Jag är förtjust
i "amerikansk modernism" eller vad som brukar, tror jag, kallas "The Case
Study House Program". Har tittat runt bland pre-fab husen och har egentligen
bara hittat "Pavilion Living" i Sverige. Måste säga att jag tycker de ser dyra ut
för det man får...? Har även tittat på Rocio Romero´s LV Series Homes men känns
hårt att köpa och importera från USA.
Man kan naturligtvis anlita en arkitekt men budgeten är inte obegränsad och
tänkte kolla här först om det finns några idéer.

* Alt två är att bygga ett permanent hus och flytta "ut från stan". Jag gillar
Arkitekthus AH#062. Någon som har erfarenhet eller synpunkter på detta hus?

Tacksam för input
Chrille
 
Om du vill ha ett sådant hus får du nog vara beredd på att betala lite mer än ett standardhus.
Men det finns bra alternativ. T.ex. http://www.xhouse.se/ De har hus med lite striktare geometrisk form, som du söker.
 
Willa Nordics hus var det riktigt bra pris på tycker jag.
 
Hej, tack för svaren. Har tittat lite på Willa Nordic´s serie , håller med om att de ser förhållandevis prisvärda ut. Tyvärr får man inte göra några ändringar vad jag kan förstå. De säljs endast under "Arkitektens val" exakt som de är ritade. Skulle hellre se en helt rak framsida då jag vill maximera utsikten.
Björklidenhus så faktiskt rätt trevligt ut och lagom stort för en ensam gammal gubbe med katt :) Ska titta lite på det. Dock har jag ingen uppfattning om det bolaget ... någon input?
 
matsa79
http://www.ziphouse.se/#!frame-house/c1i46 Kan vara något för dig, Jag bor själv i ett hus av Ziphouse och är mycket nöjd. Ni kan bestämma precis hur ni vill att huset skall vara. De har oxå ganska hyfsade priser.
 
Glöm Björkliden, konkurs idag.

Ang Willa Nordic, det är nog inga problem att ändra lite om du lägger fram det som ett ultimatum.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.