Hej
Vi håller på med ritning till vårat nya hus.
I barnens allrum, i anslutning till altan, ska vi ha dörr(ar). Jag kan inte bestämma om vi ska ha enkel eller dubbel. Vi kommer bygga med skärmtak över altanen så det kommer vara något sämre ljusinsläpp, därav tanken på dubbeldörr (eller enkel med golv till takfönster). Jag tycker däremot rummet blir svårmöblerat samt gillar inte fönster blir helt blockade av möbler, känns liksom meningslösa då.
Delen av rummet där möblerna ska stå är ca 3x3m.
Bifogar två AI renderingar som visar ungefär hur det blir med båda alternativen. Hjälp mig tänka
Vi håller på med ritning till vårat nya hus.
I barnens allrum, i anslutning till altan, ska vi ha dörr(ar). Jag kan inte bestämma om vi ska ha enkel eller dubbel. Vi kommer bygga med skärmtak över altanen så det kommer vara något sämre ljusinsläpp, därav tanken på dubbeldörr (eller enkel med golv till takfönster). Jag tycker däremot rummet blir svårmöblerat samt gillar inte fönster blir helt blockade av möbler, känns liksom meningslösa då.
Delen av rummet där möblerna ska stå är ca 3x3m.
Bifogar två AI renderingar som visar ungefär hur det blir med båda alternativen. Hjälp mig tänka
Det har vi tänkt på så vi har dubbeldörr från det stora vardagsrummetUnikt namn skrev:
Inte helt uteslutet med vanligt 14x12 fönster som vi har i intill-liggande rum heller. Det skulle verkligen förenkla möblering samt underlätta att skapa ett 4e sovrum/kontor för köpare vid eventuell försäljning i framtiden om det skulle vara önskvärt. Men försämra anslutning till "ute".
Det är otroligt svåra val
Klicka här för att svara