Hej!
Vi har köpt ett hus som är byggt i miten av 40-talet med ett sånt där klassiskt "inbyggt" garage i huskroppen. Garaget är litet men jag har liten bil och har väl hopp om att kunna 'meka' lite där inne.

Golvet består idag av något jag skulle beskriva som lite 'rufsig' betong, någon typ av gjutning (som man gjorde då, ni som kan detta kan säkert säga i sömnen vad det är gjort av givet det årtionedet).

Det är med andra ord inte helt slätt, och upplevs nästan lite 'grusigt' i sin yta.

Med tanke om att jag kommer ligga under bilen en del och pilla tittar jag på att göra en lösning som borde känns bättre men också ser betydligt trevligare ut. Har funderat på att måla med nån sorts epoxy.. eller slipa.. men sen sprang jag på sånt där klickbart garagegolv och det verkar ju rätt smutt givet det funkar (se länk)
https://verktygsboden.se/garage-verkstad/verkstadsinredning/garagegolv

Nån som har någon erfarenhet av ett sånt typ av klickgolv? Hur "jämn" måste ytan vara, dvs kommer jag behöva slipa innan så att det är som ett nyslipat betonggolv eller kan det vara gångbart att lägga på det rakt av? Som ni hör letar jag efter en lösning som är både snäll mot plånboken men också min tid - men samtidigt gör golvet något trevligare att jobba på.

Vol

Tomture61
Om det är en yta på 35 kvm så 9333:- + frakt .
Finns det utrymme för flytspackel , 5-10 mm .

Tomture61 Tomture61 skrev:
Om det är en yta på 35 kvm så 9333:- + frakt .
Finns det utrymme för flytspackel , 5-10 mm .
Hej,

Tack för snabbt svar, jag vet dock inte exakt vad det var du riktigt svarade på här :) Vill du utveckla något?

Bergo som är det mer kända varumärket har mer info på sin hemsida. De golven sväljer utan problem en del ojämnheter. Bergo har också betydligt fler olika utseenden och färger.
Det brukar komma reor någon gång per år inklusive black friday.

• Gilla
Volatyle
  • Laddar…
Tomture61
  • Gilla
Volatyle
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Du har ej angett storleken på ditt garagegolv du vill lägga , så som en jämförelse 35 kvm .
Istället för [länk]
så kanske flytspackel blir billigare / hållbarare , går att måla också .
Då är jag med! Vi har inte fått tillgång till huset ännu, men det är ett 40-tals hus med sutteräng och garage inbyggd i källarplan. Så jag får anta att det är väldigt litet.. Det kanske inte ens går att få in en bil där nu när jag tänker efter.

Vad kan garagen ha varit på den tiden? 2.5-3M breda kanske? Och 5 meter djupa?
Gissar grovt här nu...

Börja med att soppa av golvet, sen skurar du det och ser hur det ser ut. Jag gissar att det är fullt funktionabelt att mecka på som det är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.