52 736 läst ·
156 svar
53k läst
156 svar
Nytt garagebygge
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Tackar! Kör den maskinen på jobbet så hyrar den lite.murak skrev:
Funderat på att olja iaf där nivåskillnaden blir för det blir så mycket kontaktyta där. Vad oljar man med vet du det?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Är inte precis någon gjutningsexpert men jag körde med vanlig rapsolja när jag använde OSB som formskiva i ett projekt, det funkade i alla fall finfint.
Jag har googlat lite snabbt men bara hittat släppmedel för hobby (typ formar för ljusstakar o sånt) sen skriver folk om just matolja och annan olja man kan få tag på, så jag antar att det inte är så petigt. Jag har parafinolja som jag skulle kunna använda.
Gott med tillgång till grävare! Önskar jag hade det så själv
Gott med tillgång till grävare! Önskar jag hade det så själv
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Börjat armera, egenbockade 10 mm järn och 4 12 er i byglarna
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Ser ut att vara lite "klent" med täckande betongskikt till vissa järn..... Ju närmare betongkanten de ligger desto större chans till att armeringen börjar rosta. Nu har jag inte koll på vad som gäller för husgrunder men hade detta varit en brokonstruktion så hade det varit "gör om och gör rätt" på armeringen.
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Ja det ser lite konstigt ut på bilderna. 25 mm är reglerna som gäller och som distansas med
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 204 inlägg










