Krokar fotplåt tåbräden, panner på. Slå på 2x2 tum o vindväv till helgen så de inte blåser bort kanske
 
  • Delvis färdigställt rött tegeltak på en byggnad med synlig trästomme och landskap i bakgrunden vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
murak
  • Laddar…
Lite händer det iaf, klurade ett tag på hur jag skulle göra med sista nockpannerna, men kapade pannan och blir nog snyggast så tror jag?

Nästa är göra lådan och luftning mellan takstolar sedan börja med bottenpanelen
 
  • Takarbete med röda takpannor, kapad nockpanna och en elektrisk borr på takkanten mot landskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röda takpannor på en takstol i närbild med kapad nockpanna och blå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis färdigt tak med tegelpannor på en byggarbetsplats under en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggställning vid ett hus under konstruktion med vindskydd och träreglar synliga, restmaterial på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus med pågående takläggning och vindskydd, ställning runt byggnaden under klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
murak och 1 till
  • Laddar…
Fixade snörasskyddet med så taket är helt färdigt med andra ord! Gött
 
  • Nyinstallerat snörasskydd på ett rött tak på en husstomme under klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
murak
Stiligt! Måtte va varmt att jobba på taket i dessa tider, här hos oss försöker man mest överleva tills det blir kväll :)
 
Ska du inte köra med snörasskydd över portarna också. Inget roligt att skotta bort packad snö som åkt ner på natten när man ska till jobbet.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja jag har ju aldrig hoppats på dåligt väder på semestern annars så det vart ju en kamp i solen haha.

Så låg lutning och betongpanner så snön ligger kvar rätt länge på taket innan det åker av. Går att komplettera senare om man tycker det behövs. ;)
 
  • Gilla
karlsson928
  • Laddar…
M martinåsaka skrev:
Någon som har tips på portar? Tänkt mig takskjutportar och fått pris per port 22 000kr på lokal handlare. Portmåtten är 3000x3000.
Såg att det kommit vikportar med motor med, någon som testat? Dock var man tvungen o ha 70cm utrymme i sidled som jag inte har
Andra tips?
Du finns ju i närheten av mig så du kan prova att kontakta Sören på Portsupport i Nossebro. Bra service och support.
 
Lådan och spotar klara, lite provparkering är alltid roligt ;)
 
  • Bil parkerad i ett garage under konstruktion med verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy underifrån av en nyligen installerad låda med spotlights bredvid en yttervägg och takkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bil parkerad i nybyggd garage med öppna väggar och infällda takspotlights under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
murak och 1 till
  • Laddar…
Det tar sig
 
  • Hus under renovering med nytt rött tak och bar trästomme på byggställning mot blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Den stora gaveln färdig!
Det börjar ta på energin och arbetslusten lite :rolleyes:
 
  • Färdigställd röd gavel på lada med byggmaterial och stege framför, under blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
shomakie och 1 till
  • Laddar…
M martinåsaka skrev:
Den stora gaveln färdig!
Det börjar ta på energin och arbetslusten lite :rolleyes:
Blir kanon! Byggde mig ett garage för 2 år sen så vet hur du känner dig. Men ta en vecka då du inte gör ett jota alt bara planerar steg du ska göra o dela upp allt i mindre kakor. Jag gjorde så o de underlättade.
 
  • Gilla
Emil Karlsson
  • Laddar…
S shomakie skrev:
Blir kanon! Byggde mig ett garage för 2 år sen så vet hur du känner dig. Men ta en vecka då du inte gör ett jota alt bara planerar steg du ska göra o dela upp allt i mindre kakor. Jag gjorde så o de underlättade.
Tackar! Ja tack för tipset :)
 
M martinåsaka skrev:
Den stora gaveln färdig!
Det börjar ta på energin och arbetslusten lite :rolleyes:
Jag bygger ett garage med och håller med om att arbetslusten dalar något
 
Idag blev det utflykt och gjorde mig ett riktigt kap.

Kom ut 2 st insustritakskjutportar med industrimotor och ringde på annonsen efter 3 min. Så fick komma o kolla först och tog dom :D
Nypris på liknande är 60 000kr :thinking:
5 år gamla var dom och såg bra ut förutom de nedersta portbladet som hade några små bulor
 
  • Industritakskjutport med fönster installerad i en byggnad, mindre bulor synliga nertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Industritakskjutportar och industrimotor lastade på en släpvagn parkerad utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.