Hur går det?

• Gilla
weezer och 2 till
  • Laddar…
Hej alla!
Vi har inte klappat ihop. Mycket med juristen, BKR och entrepenaden. Dem tog in en egen besiktningsman som kom fram till exakt samma sak som våran gjorde. Nu fortsätter processen. Vill inte gå ut med mera detaljer nu, för kan kanske paja. Men när allt är klart så kommer ni få allt! :)

• Gilla
weezer och 11 till
  • Laddar…
Några nyheter...?

magda136 skrev:
Några nyheter...?
Vi kämpar på, tar tid sådant här. VI har installerat en duschkabin (med inrådan från besiktningsmännen) så länge för att inte skadorna skall spridas (fel i tätskiktet).

p2h skrev:
Vi kämpar på, tar tid sådant här. VI har installerat en duschkabin (med inrådan från besiktningsmännen) så länge för att inte skadorna skall spridas (fel i tätskiktet).
Har det framkommit något mer kring hur de bar sig åt när de installerade golvvärmen? På bilden såg det ut som om de har gjort en infälld installation? Hur hittade de tillbaka till centralen? Kommer det ut en EKK eller dylikt någonstans som utanpåliggande vandrar tillbaka till centralen? De kan ju inte ha haft mycket kunskap om korrekta elinstallationer utan bara "kört på". Öppnade besiktinigsmannen dosan för att se hur det hela var inkopplat?

Jag såg att de använde ebecos grejor, det ska följa med en klisterlapp där man ska fylla i effekt, installatör, serienr etc för att sedan klistra upp denna vid centralen. Finns det någon sådan lapp? Har du fått ifyllt protokoll för isolationsmätnng och resistans? Vilken pelle som helst med en multimeter kan göra en resistansmätning så detta borde de minst ha gjort.

/S

steve5432 skrev:
Har det framkommit något mer kring hur de bar sig åt när de installerade golvvärmen? På bilden såg det ut som om de har gjort en infälld installation? Hur hittade de tillbaka till centralen? Kommer det ut en EKK eller dylikt någonstans som utanpåliggande vandrar tillbaka till centralen? De kan ju inte ha haft mycket kunskap om korrekta elinstallationer utan bara "kört på". Öppnade besiktinigsmannen dosan för att se hur det hela var inkopplat?

Jag såg att de använde ebecos grejor, det ska följa med en klisterlapp där man ska fylla i effekt, installatör, serienr etc för att sedan klistra upp denna vid centralen. Finns det någon sådan lapp? Har du fått ifyllt protokoll för isolationsmätnng och resistans? Vilken pelle som helst med en multimeter kan göra en resistansmätning så detta borde de minst ha gjort.

/S
Kan kolla när jag kommer hem.

Senaste uppdatering är att vi nu kommit till att skicka stämning mot företaget. Så vi kämpar vidare.

Vi håller fortfarande att processa detta. Jag har inte gått under jorden, tar bara låååååång tid detta.

Lider med dig/er. Såg bilderna och med en rysning mindes jag denna tråd. Vilket kasst jobb.

Hoppas det löser sig!

Jag önskar er all lycka till!!

Hur slutade detta till sist?

Hur går det?

P2H har inte varit inloggad på ett drygt år. Kanske Marlene kan skicka hen ett mail om att intresse finns i hens tråd...

Skulle vara intressant att höra hur det gick till slut!

Paul-Staffanstorp skrev:
3. Bilden på golvet med vattenpasset... hur FAN kan man ha det så smutsigt när man jobbar i badrummet !?
Faktiskt det värsta jag sett :D

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Tanax skrev:
Skulle vara intressant att höra hur det gick till slut!
Och så har det gått ännu ett år. PH2, hur gick det...?!

Ja, hur gick det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.