När vi fått protokollet från besiktningsmannen kommer vi prata med vår advokat och skriva ihop ett brev till företaget. Får se vad vår advokat vill att vi skriver.

Kommer gå ut med all information kring dem inblandade så fort allt är över eller något beslut har skett.

• Gilla
inquam och 4 till
  • Laddar…
Hur går det?

hempularen skrev:
Hur går det?
Hej!

Vi har skickat iväg ett kravbrev till entrepenören som vår jurist har skrivit ihop. Väntar lite med att publicera brevet som vi fick från besiktningsmannen. Totalt var det 25st E-fel. Han skulle få BKR att granska företaget för uteslutning ur BKR då felen var så grova.

Återkommer.

• Gilla
cust3000 och 2 till
  • Laddar…
Jag förstår. Det kan vara olämpligt att skriva för mycket på offentliga ställen medan den juridiska processen pågår.

p2h skrev:
Hej!

Vi har skickat iväg ett kravbrev till entrepenören som vår jurist har skrivit ihop. Väntar lite med att publicera brevet som vi fick från besiktningsmannen. Totalt var det 25st E-fel. Han skulle få BKR att granska företaget för uteslutning ur BKR då felen var så grova.

Återkommer.
Blir han inte utesluten efter det där faller BKR helt.

Nog risk att de bara säljer en kurs till år honom, ungefär som ett avlatsbrev.

Företaget har nu svarat på vårt brev. Dem godkänner ej besiktningen eftersom besiktningsmannen ej var opartiskt (godkänd av båda parter). Besiktningsmannen var rekommenderad av BKR som en av deras absolut bästa... Dem godkänner den även inte för att dem ej var med på besiktningen.

Får se vad vår jurist tycker hur vi går vidare.

Vill egentligen skriva mycket mer och detaljerat vad dem skrev tillbaka och nonchalerar det hela. Plus bifoga besiktningsprotokollet. Men får vänta lite. Första jag vill göra är att ringa upp dem och fråga hur det egentligen står till. Haha, men bara hålla tillbaka och låta all kontakt ske via juristen.

p2h skrev:
Företaget har nu svarat på vårt brev. Dem godkänner ej besiktningen eftersom besiktningsmannen ej var opartiskt (godkänd av båda parter). Besiktningsmannen var rekommenderad av BKR som en av deras absolut bästa... Dem godkänner den även inte för att dem ej var med på besiktningen.

Får se vad vår jurist tycker hur vi går vidare.

Vill egentligen skriva mycket mer och detaljerat vad dem skrev tillbaka och nonchalerar det hela. Plus bifoga besiktningsprotokollet. Men får vänta lite. Första jag vill göra är att ringa upp dem och fråga hur det egentligen står till. Haha, men bara hålla tillbaka och låta all kontakt ske via juristen.
Jag tycker att det där företaget ska komma dit och göra en egen inspektion, och om dem anser att erat badrum är korrekt och fackmannamässigt utfört så ska dem bort från marknaden.
Vi skulle kunna göra en "gruppräd" här genom att alla skriver ner dem på rejta.se mfl...

• Gilla
weezer och 1 till
  • Laddar…
Dem har redan gjort en godkänd inspektion.

Det är alltid beställaren som utser bes. man, firman har inte med valet att göra. Däremot kanske de har en poäng om de inte var inbjudna till besiktningen. Men det tror jag gäller vid en slubesiktning. Det är tveksamt om detta är en slutbes.

Det entrepenören kan göra är att begära överbesiktning, då har jag för mig att man skall enas om en bes. man. Och kan man inte enas så är det någon ytterligare komplicerad och dyr process som går igång.

p2h skrev:
Dem har redan gjort en godkänd inspektion.
Hur menar du? Har det gjorts en "godkänd" besiktning?

Arbetet är under all kritik, riktigt skit jobb utfört av någon som inte kan sin sak och skall inte ha betalt för en dom rättat till allting.Väggen som bågnar när du trycker på plattorna är fel byggd det saknas troligtvis reglar eller så är det inte dubbla skivor.

Det här kanske är sagt tidigare, men tål i så fall att återupprepas, så länge som tvisten pågår bör TS vara försiktig med detaljer kring de juridiska. Men så snart det är över vill vi att andra gärna att du skriver i fullständigt namn på företaget med eventuella bifirmor så att andra presumptiva kunder får träff på den här tråden när de söker på företagsnamnet...

Konsumentmakt!

kolla även upp med bkr vad dom tycker om företagets bestridning av besiktningen.
tycker att bkrs egen jurist borde kontakta firman.

som medlem i bkr så hoppas jag att dom/vi tar ansvar och drar in behörigheten.

det var någon som sa att bkr skickar företaget på kurs... BKR utbildar inte plattsättare det är viktigt att komma ihåg, BKR ska utbilda plattsättningsföretag i tätskikt och material, sen ska varje tätskiktstillverkare tillhanda hålla en praktisk utbildning i tätskiktsmontering

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.