Jag skall börja göra iordning en tomt. Just nu är det bara hällmark bestoende av kalksten. Det blir skogsröjning och markarbeten men jag funderar på avloppet. Jag antar att jag måste spränga. Har inte kollat riktigt hur marken ser ut. Någon som har gjort något liknande. Trekammarbrunn?

 
dags att ta kontakt med kommunens miljökontor.

Det kan skilja lite i vilka regler de har för vilken typ av lösning de godkänner. Är det bara berg så kan det ju bli lite svårt med en vanlig infiltration
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.