Bor i bostadsrätt, då lägenheten har två separata ytterdörrar funderar jag på att hyra ut en del. Dock behöver jag i så fall sätta in en ny kokvrå. Kall och varmvatten finns lättillgängligt men problemet är avloppet. Det finns ett gammalt avlopp på platsen men har varit igengjutet senaste 30 åren. Avloppsstam i gjutjärn går i väggen bredvid.
Någon som har någon insikt i möjlighet att installera ett avlopp i den här situationen och hur man skulle kunna göra?
bifogar lite bilder på det gamla avloppet som varit igengjutet, lucka där avloppsstammen går, och översiktsbild med luckan
Någon som har någon insikt i möjlighet att installera ett avlopp i den här situationen och hur man skulle kunna göra?
bifogar lite bilder på det gamla avloppet som varit igengjutet, lucka där avloppsstammen går, och översiktsbild med luckan
Man får bila upp i golvet och ansluta igen till avloppsstammen. Det borde gå att se en anslutning på stammen i höjd med golvet om du tittar neråt i inspektionsluckan. Förhoppningsvis är stammen kapad på ett sätt som möjliggör återkoppling. Jag tycker det ser hoppfullt ut.
Klicka här för att svara