Bor i bostadsrätt, då lägenheten har två separata ytterdörrar funderar jag på att hyra ut en del. Dock behöver jag i så fall sätta in en ny kokvrå. Kall och varmvatten finns lättillgängligt men problemet är avloppet. Det finns ett gammalt avlopp på platsen men har varit igengjutet senaste 30 åren. Avloppsstam i gjutjärn går i väggen bredvid.

Någon som har någon insikt i möjlighet att installera ett avlopp i den här situationen och hur man skulle kunna göra?

bifogar lite bilder på det gamla avloppet som varit igengjutet, lucka där avloppsstammen går, och översiktsbild med luckan

• Golv med uppbrytning som avslöjar ett runt hål i betongen, omgivet av bråte och verktyg, inne i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning i vägg visar rör och murade tegelstenar under renovering.
    Skapa konto
  • Vit vägg med en öppen inspektionslucka som visar rör, intill en radiator på en beige matta.
    Skapa konto
Man får bila upp i golvet och ansluta igen till avloppsstammen. Det borde gå att se en anslutning på stammen i höjd med golvet om du tittar neråt i inspektionsluckan. Förhoppningsvis är stammen kapad på ett sätt som möjliggör återkoppling. Jag tycker det ser hoppfullt ut.

• Gilla
Wian1 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Det löser en rörmokare utan problem, En del av avloppsstammen kan ju bytas till plast för ett nytt påstick.

Här är det nog mer en fråga om att få styrelsen att ge tillstånd för åtgärden.

• Gilla
Wian1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.