Hej,

Totalrenoverade ett badrum för 8 månader sedan, i och med detta flyttades duschen, toaletten och kommoden. Blev sjukt nöjd över resultatet förutom en liten detalj som börjar irritera mig… Det klunkar nämligen i handfatet efter att man tvättar händerna eller låter vattnet rinna lite. Låter även lite då och då med jämna mellanrum. Har öppnat vattenlåset? men det är rent och fint, inga avlagringar eller liknande.

Någon som vet vad felet kan vara?

Tack på förhand!
 
S
I inatob skrev:
Hej,

Totalrenoverade ett badrum för 8 månader sedan, i och med detta flyttades duschen, toaletten och kommoden. Blev sjukt nöjd över resultatet förutom en liten detalj som börjar irritera mig… Det klunkar nämligen i handfatet efter att man tvättar händerna eller låter vattnet rinna lite. Låter även lite då och då med jämna mellanrum. Har öppnat vattenlåset? men det är rent och fint, inga avlagringar eller liknande.

Någon som vet vad felet kan vara?

Tack på förhand!
Brukar bero på begynnande stopp i avloppet har jag snappat upp här på forumet.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
BirgitS
Om du menar att det kluckar, som att det bubblar, så kan det vara ett halvstopp längre ner.
 
Hej!

Aha, vad bör man göra för att göra rent rören? Vill helst inte använda starka kemiska medel. Kan nämna att det inte låter i nedre badrummet, endast handfatet i övre badrummet.
 
BirgitS
Kemikalier bör man inte använda.

Har du kollat även rören nedanför vattenlåset?
Rensband eller högtrycksspolning är bra sätt att rensa längre in.

Har du en golvbrunn i övre badrummet?
Kolla i så fall om vattenytan i den rör sig när du spolar på toaletten eller i handfatet.

Om du anlitade ett företag för att renovera badrummet så kan du pröva reklamera jobbet eftersom det kan bero på att de har råkat få ner något olämpligt i rören när de höll. på.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.