mickekirsch skrev:
Bild 5, Möjligt det är svårt att skära runt? Men ser väldigt ojämnt ut. Bifogar ytterligare en bild nedan, där man ser hur ojämn varje platta dessutom är. Klarar man det inte hade jag köpt att de återkopplat och sagt att plattorna är svår att skära och frågat om det var OK att sätta de rakt.
[bild]
Såhär skär man runt :D
DSC_0065.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allvarligt talat, detta kan du inte släppa genom ,du säger att du inte är beställare, är det hyresrätt? Kräv isåfall reducering av hyran. En av de värre jag sett

• Gilla
Norrlandskusten
  • Laddar…
Jag brukar inte direkt gå in i trådar för att kommenteras andras arbete då detta brukar vara så subjektivt vad som ser bra ut eller inte.

Men i denna tråden har har jag nog tittat på bild 5 o 6 minst 10 gånger. Vad har man gjort? Knipit av plattorna med en hovtång?

Jag kan inte fatta att man kan få det så dåligt. Det måste vara någon form av rekord på fulhet :wow:

• Gilla
Papphammar666 och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
oceanis tycker nog det är fint :P
Anders jag förstår faktiskt inte det roliga i detta inlägg. Vi kan ha högt i tak och skämta det är ok men kan du inte försöka förklara vad du menar !!! Och vad jag hade med tråden att göra som fick dig till den kommentaren.

Redigerat:
Thomas_Blekinge skrev:
Det gör man väl innan man anlitar någon?

Dessutom finns det inte certifikat i världen som ursäktar, ja, vad det nu är dom har försökt att göra. Plattsättning är det i alla fall inte.

ja jäklar ja....
Måste vara en källarvägg som är dåligt putsad på bild 3?
Fattar inte hur man har lyckats på bild 5? ser ju ut som mosaik men plattan till vänster ser ju ut att vara större? + att man har gnagt av den :)

Fota ner i golvbrunnen och berätta vad det är för väggar och golv, trä gips puts betong ??

Bild 8: är det rör som kommer ut genom golvet i våtrum?
Har du tagit bilder på för arbetet?
I så fall lägg ut dem.

oceanis skrev:
Anders jag förstår faktiskt inte det roliga i detta inlägg. Vi kan ha högt i tak och skämta det är ok men kan du inte försöka förklara vad du menar !!! Och vad jag hade med tråden att göra som fick dig till den kommentaren.
Du brukar ju försvara endel jobb som kanske inte är helt korrekt gjort, men dock inte i närheten av detta.

nino skrev:
ja jäklar ja....
Måste vara en källarvägg som är dåligt putsad på bild 3?
Ja, det kan inte var direkt rakt, kunden kanske inte speca att väggen måste putsas rak först?

Menade inte att ansvaret ligger på kunden att tala om att väggen måste putsas innan plattsättning för det måste varje plattis förstå att underlaget måste vara jämnt innan tätskikt / sättning.

Måste förtydliga mig så jag inte får massa påhopp :)

Absolut inget mot dig nino, i en annan tråd var det några som tyckte detta dock :)

AndersMalmgren skrev:
Du brukar ju försvara endel jobb som kanske inte är helt korrekt gjort, men dock inte i närheten av detta.
Låt oss inte gå för mycket OT men:

Jag försvarar definitivt inte felaktiga arbeten som du nu påstår men ibland har bla du och en del andra en tendens att dra väldigt snabba slutsatser av en trådskapares ensidiga inlägg och omedelbart dra en slutsats att hantverkaren/utföraren är en skurk.

Jag brukar nog däremot ha en mer balanserad syn och försöker se saker från bådas horisont, nämligen att beställer man skit för skitpengar så får man det. Och uttrycker man sig oklart om vad man vill ha så blir det missförstånd.
Sen finns det ibland arbeten som kan utföras på olika sätt och ändå vara riktigt utförda och klarar de regler och normal standard som finns även om du eller dina gelikar anser att dom inte passar ert öga.

Så anklaga mig inte för att försvara felaktiga arbeten för det gör jag verkligen inte.

Sen tycker jag det är löjligt av dig att dra en sådan kommentar i en tråd där jag inte ens varit med och framförallt i en nykomlings tråd, dvs i en tråd där trådskaparen inte känner till oss som normalt hänger här på BH.

• Gilla
Mick13 och 7 till
  • Laddar…
oceanis skrev:
Jag brukar nog däremot ha en mer balanserad syn
Håller verkligen INTE med, men vi kan ta det i en annan tråd som du säger

• Gilla
esox71
  • Laddar…
Katastrof jobb, de har inte haft varken kunskapen eller arbetet med rätt verktyg!

Har hantverkare ingen yrkesstolthet? Hade skämts ögonen ur mig att lämna det så :(

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Har du ingen bild ifrån när dom satte tätskikt?

Och som någon skrev tidigare kan du inte ta en bild rakt ner i brunnen för att se hur den ser ut det brukar ge en del att tänka på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.