1 671 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Nyrenoverat badrum, dåligt fall
Hantverkarna blev klara med vårabadrum för en 2-3 månader sen, vi bestämde oss för att ta bort badkaret igår och upptäckte då att fallet mot brunnen är dåligt (obefintligt på 1 ställe).
Firman ska komma hit och mäta på måndag, men att det kommer behöva fixas till är det inget snack om.. suck.
Undrar hur det brukar gå till när man ska fixa till fall? Är det en stor process? Kommer det synas ? Vilka risker finns / bör jag vara observant för någon "quickfix" som inte är bra ?
Det är plastmatta.
Firman ska komma hit och mäta på måndag, men att det kommer behöva fixas till är det inget snack om.. suck.
Undrar hur det brukar gå till när man ska fixa till fall? Är det en stor process? Kommer det synas ? Vilka risker finns / bör jag vara observant för någon "quickfix" som inte är bra ?
Det är plastmatta.
dom får skära golvmattan 1 cm under väggmattan och riva ut golvmattan och sen spackla om golvet och lägga dit en ny golvmatta som man svetsar ihop med den gamla nedanför väggmattan. tråkigt när badrummet är nygjort.. lr riva ut allt och göra om och göra rätt!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Har du plastmatta är ju minimalt fall inte livsfarligt .. så länge det inte rinner ut ur badrummet när du duschar så är det ju inte värre än att skrapa manuellt efteråt .. Blir det mycket vatten på en större del av golvet så kan man ju sätta en sån där plastlist på golvet för att begränsa ... Att riva allt känns ju lite overkill, om badrummet inte har nått sin tekniska livslängd ...
EDIT: Missade att det var nygjort. Det finns ju såklart ett visst ansvar på företaget då, frågan är om ett prisavdrag är rimligare än att göra om?
EDIT: Missade att det var nygjort. Det finns ju såklart ett visst ansvar på företaget då, frågan är om ett prisavdrag är rimligare än att göra om?
P PB87 skrev:
Okej , man återanvänder altså inte samma matta ? Ja det känns riktigt trisst, nu ligger ju svetsen långt ner .. men hur i ögonfallande brukar den bli?P PB87 skrev:
Nej men med tanke på hur mycket pengar man betalar för att renovera ett badrum så förväntar man ju sig att det byggs enligt dom regler som gäller , även om det kan ses som en simpel sak att skrapa vattnetDan_Johansson skrev:
Har du plastmatta är ju minimalt fall inte livsfarligt .. så länge det inte rinner ut ur badrummet när du duschar så är det ju inte värre än att skrapa manuellt efteråt .. Blir det mycket vatten på en större del av golvet så kan man ju sätta en sån där plastlist på golvet för att begränsa ... Att riva allt känns ju lite overkill, om badrummet inte har nått sin tekniska livslängd ...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 921 inlägg
Exakt!M muinimula skrev:
Har ingen som helst förståelse för att man missar en sån självklar sak att inte få till fallet, det är för mig oförsvarbart om man jobbar med badrum! Täthet och fall i ett badrum är ju en självklarhet.
Ja, tänk att det verkar vara så omöjligt att gå över golvet med ett vattenpass INNAN man sätter tätskiktet. Undrar hur många miljoner (och arbetstid) som försvinner i svenska byggen pga detta.J Jörgen Ö skrev:
Klicka här för att svara