Hej!

Vi ska bygga ett hus på 179kvm och lägga in vinylklick fiskbensgolv i hela huset.
MEN, min man tycker det är sinnessjukt att jag vill lägga golvet och sedan lägga heltäckningsmatta över i sovrum + walk in closet.
Han menar på att man absolut INTE lägger ett sådant golv när man redan innan bestämt sig för att lägga heltäckningsmattor.
Min tanke är att OM man i framtiden skulle vilja ta bort mattorna, så har man samma golv som i övriga huset. Finns ingen garanti att just det golvet är kvar om ett x antal år.

Vem av oss tänker galet? :rofl:

Skulle säga att det beror lite på vad vinylklickgolvet kostar. Är det inte allt för dyrt så håller jag med dig om att man lägger in det överallt för att sedan lägga matta över.

639:-/kvm

Då hade jag bara kört mattan :)
Jag har själv gjort om ett sovrum till en stor Walk in closet. Gipsat igen dörren & öppnade upp till vårt stora sovrum istället. La ny parkett som flyter ihop fint genom båda rummen & valde då att inte lägga parkett under garderoberna, endast spillbitar där under för att kunna få in parketten några centimeter i framkant. Sparade cirka 5000kr på att strunta i det. Och i ert fall verkar det som att det kanske finns ännu fler tusenlappar att spara?:)

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.