Hejsan!
Har en nyproducerad lägenhet (2009) där parkettgolvet är av märket Baltic floor.
Jag har upptäckt att golvet liksom har "rest sig" vid varje skarv, detta trots att jag varit otroligt försiktig om golvet och knappt våt-torkat det alls. Är det normalt att golvet ser ut såhär?
Jag har för mig att det ej såg ut såhär för ett år sedan men kan inte säga till 100%
Bilden är inte den bästa men var tvungen att ta i motljus då det bara syns (samt känns) i solljus.
Hoppas att ni mer kunniga kan leda mig till rätt slutsats
Har en nyproducerad lägenhet (2009) där parkettgolvet är av märket Baltic floor.
Jag har upptäckt att golvet liksom har "rest sig" vid varje skarv, detta trots att jag varit otroligt försiktig om golvet och knappt våt-torkat det alls. Är det normalt att golvet ser ut såhär?
Jag har för mig att det ej såg ut såhär för ett år sedan men kan inte säga till 100%
Bilden är inte den bästa men var tvungen att ta i motljus då det bara syns (samt känns) i solljus.
Hoppas att ni mer kunniga kan leda mig till rätt slutsats
Har det varit extremt fuktigt i luften kan golvet resa sig, ett annat alternativ är om golvet är lagt på betong utan plast men med foam så kan fukt tränga upp. Det slutliga som du kan kolla är om mellanrummet mellan golv och vägg är för litet.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Om parkettgolv läggs utan tillräckligt avstånd till väggarna är risken störst under sommaren att fuktig luft gör att brädorna sväller och det då blir som på bilden. Bör ju inte vara orsaken så tidigt på året.
Redigerat:
Klicka här för att svara